جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آمریکا

حوزه/ دشمنان مقاومت در سیاست‌های اعلامی و اعمالی‌شان در خصوص مبارزه با تروریسم دچار تناقض هستند و سیاست دوگانه ایالات‌متحده ناشی از خصومت با ملت‌هایی است که برای تحقق عدالت و حفظ کشور خودشان قیام کردند و آمریکا در مقابلشان کم آورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر سیدمحمدصادق خرازی، سفير اسبق ايران در سازمان ملل متحد، راجع به طرح کنگره آمریکا برای درج نام مقاومت اسلامی «نُجَباء» در لیست تحریم، گفت: دشمنان مقاومت در سیاست‌های اعلامی و اعمالی‌شان در خصوص مبارزه با تروریسم دچار تناقض هستند و سیاست دوگانه ایالات‌متحده ناشی از خصومت با ملت‌هایی است که برای تحقق عدالت و حفظ کشور خودشان قیام کردند و آمریکا در مقابلشان کم آورد.

وی در ادامه با اشاره به توفیقات مقاومت اسلامی «نُجَباء» اظهار کرد: آن‌ها نمی‌توانند بپذیرند یک گروه مردمی با خاستگاه مذهبی در منطقه نه‌تنها رشد کند، بلکه به یک جریان نمادین تبدیل شود و جوانان را جذب کند. جنبش «نُجَباء» بخشی از پیکره مقاومت در منطقه است و این مقاومت، بی‌تردید از سطح منطقه‌ای به جریانی بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی، بهترین واکنش به رویکرد خصمانه واشنگتن را "اقدام مشترک محور مقاومت در مبارزه علنی و بدون رودربایستی با تروریسم" دانست و افزود: گام بعدی محور مقاومت، حرکت در راستای کاهش قدرت بازدارندگی اسرائیل است. سازوکار و شمایل جدید مقاومت در منطقه، باعث نگرانی آمریکا شده و این برای آن‌ها مثل طاعون است.

سفیر اسبق ایران در فرانسه همچنین خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها از این تحریم‌های تصنّعی برای تهدید مقاومت اسلامی «نُجَباء» و گروه‌های مقاومت استفاده می‌کنند و اگر جوانان غیور مقاومت عراق به مسیر خود ادامه دهند و فشارها را تحمل کنند، تحریم‌ها ناکارآمد خواهند شد.

خرازی اضافه کرد: تنها راه پایداری و ماندگاری مقاومت، وحدت هدفمند تحت فرماندهی یک زعیم است. رمز موفقیت حزب‌الله لبنان این است که زعیمی همچون سیدحسن نصرالله دارد. نُجَباء هم اگر به حرف شیخ اکرم الکعبی گوش فرا دهد، اتحاد موجود را حفظ کند و روحیه استقلال‌طلبی خود را از دست ندهد، روند موفقیت‌هایش را تثبیت خواهد کرد.

وی در پایان، واکنش مطلوب مقاومت اسلامی نُجَباء به رویکرد خصمانه آمریکا را "هدف‌گذاری برای آینده"، "شناخت فرصت‌ها و ظرفیت‌ها" و "شناسایی دقیق تهدیدات" دانست و تأکید کرد: فعالیت اجتماعی، سازندگی و کمک به ارتقای سطح زندگی مردم منطقه نیز در چارچوب مقاومت تعریف می‌شود و نیروهایی مانند نُجَباء با تکیه بر خرد جمعی می‌توانند از این طریق به بازتولید و نهادینه‌سازی ارزش‌ها بپردازند.

منبع: پایگاه نجباء

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha