دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ولادیمیر زورین و الکساندر برود

حوزه/ ولادیمیر زورین عضو شورای بین ملیتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه گفت: بی‌عدالتی اجتماعی و اقتصادی و همچنین فساد زمینه را برای سوء استفاده فرصت‌طلبان برای ترویج افراطی‌گرایی فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، میزگردی با موضوع «راه‌های پیشگیری از افراطی‌گری ملی‌گرایی و مذهبی» در شهر مسکو برگزار گردید.

در این میزگرد کارشناسان از تحقق استراتژی سیاست ملی دولتی تا سال 2025، شرایط سازمان‌های دولتی و انستیتوها اجتماعی در حوزه پیشگیری از افراطی‌گرایی سخن گفتند.

ولادیمیر زورین عضو شورای بین ملیتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه، معاون انستیتو قوم‌شناسی و مردم‌شناسی آکادمی علوم روسیه، اظهار داشت؛ تجربه خوبی در این زمینه حاصل آمده است و شرایط بهبود یافته است، اما هنوز خطر به طور کامل رفع نشده است، چراکه بی‌عدالتی اجتماعی و اقتصادی و فساد ریشه‌کن نشده است، و این امر زمینه را برای سواستفاده فرصت‌طلبان برای ترویج افراطی‌گرایی فراهم می‌کند.

ولادیمیر زورین تاکید نمود که بهترین راه مقابله با افراطی‌گری آموزش از سنین پائین و دوره‌های پیش دبستانی و فعالیت‌های گروهی و همچنین خانواده است، وی افزود که افزایش شغل و کاهش بیکاری جوانان، همچنین حمایت از جوانانی که به دنبال کار و یا برای تحصیل به خارج از مرزهای قفقاز شمالی مهاجرت می‌کنند امری ضروری است.

الکساندر برود عضو شورای توسعه جامعه شهروندی و حقوق بشر ریاست جمهوری فدراسیون  روسیه، که در این نشست حضور داشت، با اشاره به بازگشت اعضای گروهک تروریستی که در سوریه می‌جنگیده‌اند، در خصوص وضعیت قفقاز شمال اظهار نگرانی کرد؛ چراکه برخی از این افراد به صورت غیرقانونی وارد خواهند شد و ممکن است تهدیدی برای امنیت باشند.

وی افزود بر اساس اطلاعات به دست آمده ترویج تفکر این افراد به مانند آتش زیر خاکستر هنوز وجود دارد. به گفته ایشان در قفقاز شمالی سطح کیفی زندگی پائین است و درصد ارتکاب به جرم بالا است. بایستی روشنگری جوانان در دستور کار قرار گیرد و محیطی برای شکوفایی و کار آنها فراهم شود.

الکساندر برود همچنین با اشاره به وضعیت داغستان که سال‌های متمادی فساد و بی‌کفایتی مدیریت منطقه باعث نارضایتی و وخامت اوضاع آن شده است، خاطر نشان کرد که روند پاکسازی این وضعیت توسط ولادیمیر واسیلیف کمک بسیار بزرگی در آرام کردن اوضاع این منطقه است، و باید این روند در سراسر مناطق قفقاز شمالی جریان یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha