دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کنکور

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

داخلی

 

رهبری،دست مافیای زیستی را قطع کرد

حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس در سخنانی روز و مراسم درختکاری را رسمی مبارک در سراسر کشور دانستند و با اشاره به اهمیت و برکات گیاهان، جنگلها و مراتع در حفظ هوا و آب، زیبا و تماشایی کردن فضای زندگی و تولید محصولات مفید برای بشر، خطاب به مسئولان تأکید کردند: مسئولان باید مانع از بین رفتن درختان موجود در شهرها شوند.ایشان افزودند: در تهران، باغ‌ها و باغستان‌هایی وجود دارد که برخی به دنبال دست‌اندازی به آنها هستند اما باید جلوی این کار که ضربه به زندگی و آسایش شهری است، گرفته شود.رهبر انقلاب اسلامی مسئولان دستگاههای مربوط از جمله وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو را به جدی گرفتن مسئله آبخیزداری در خصوص کاشت درخت و فضای سبز توصیه کردند و گفتند: اجرای این سیاست می‌تواند از عواملی باشد که مانع بروز ریزگردها و سیلاب‌ها شود.

 

ناجا،در دریا هم قاچاق میلیاردی را به زنجیر کشید

سردار " قاسم رضایی" اظهارداشت: ماموران پایگاه دریابانی آبادان از طریق منابع اطلاعاتی از انتقال محموله کالای قاچاق از دبی به بندر آبادان، مطلع شدند.وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی طی یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند، یک فروند "دوبه" را که از دبی به بندر آبادان در حرکت بود، در اروند متوقف و در بازرسی از آن مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق کشف کنند.فرمانده مرزبانی ناجا در خاتمه گفت: صاحب کالا برای رهایی از مجازات قانونی و نیز تطمیع پلیس، مبلغ ۱۰ هزار دلار رشوه به ماموران دریابانی پیشنهاد داد که با رد آن از سوی پلیس، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

 

شورای عالی به هیولای کنکور،ضربه سختی زد

مافیای کنکور تور کسب و کارش را از پایه اول دبستان تا پایه دوازدهم دبیرستان پهن کرده و حاضر نیست از درآمد چند صد میلیاردی که همه ساله تنها از آزمون های آمادگی برای ورود به  مدارس سمپاد به دست می آورد، صرفنظر کند؛ لذا بر علیه این تصمیم علمی، عقلانی و تحول آفرین آموزش و پرورش (یعنی حذف آزمون های تستی ورودی مدارس سمپاد) از هیچ کوششی فرو گزار نمی کند و اگر بتواند، نه تنها از نظرات شتابزده و مطالعه نشده 160 نماینده مجلس، بلکه از همه قوای کشور برای حفظ منافع اقتصادی اش سود می جوید.کسی نیست به این نمایندگان محترم بگوید: آیا در دنیا یک کشور سراغ دارید که ذهن کودکان 7 تا 12 ساله خود را طی 6 سال با آزمون های چهار گزینه ای مشابه کنکور سراسری، متکی به حافظه، دانش سطحی، ترفند های تست زنی و فاقد ارزش علمی پر کنند و آنها و خانواده هایشان را همواره در استرس و توهم تیز هوش بودن نگه دارند. در حالی که با استدلال علمی می توان گفت نه همه آنها که در این آزمون موفق می شوند تیز هوش هستند و نه همه آنها که در این آزمون ناکام می مانند، کم هوش هستند؛ که چه بسا حتی به طور نسبی در میان آنها که پذیرفته نمی شوند، افراد تیز هوش بیشتری وجود داشته باشد. تصمیم اصولی و اصلاح گرای شورای عالی آموزش و پرورش در زمینه حذف آزمون های ورودی چهار گزینه ای (تستی) مدارس سمپاد؛  پایانی است بر حافظه گرائی و اتکا به دانش سطحی و ترفند های تست زنی از ذهن دانش آموزان دوره ابتدائی و جلو گیری از رقابت شکنجه آور و استرس زای این کودکان معصوم و خانواده های آنان است؛ که بایستی از سوی همه دوست داران توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور مورد حمایت و قدردانی قرار گیرد.

 

پشت پرده اصرار الحاقی ها،لو رفت

الحاق به این طرح موجب می‌شود که کشاورزان ما دیگر نتوانند از بذرهای بومی استفاده کنند و قادر به فروش بذر خود نبوده و حتی قادر به کشت آن هم نخواهند بود؛ زیرا باید بذری را بکارند که آن اتحادیه و کنوانسیون ابلاغ می‌کند.لایحه الحاق به کنوانسیون حمایت از ارقام جدید گیاهی این هفته در مجلس بررسی ‌می‌شود؛ به گفته کارشناسان این طرح با سیاست اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشاورزی در تضاد است.لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی حمایت از ارقام جدید گیاهی(upov) که سی‌ام مهرماه سال جاری در کمیسیون کشاورزی مجلس به تصویب رسید، قرار است طی هفته جاری وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شود و مورد بررسی قرار بگیرد. گفته می شود، این لایحه به درستی مورد بررسی کارشناسی قرار نگرفته و تصویب آن می تواند به معنای باز شدن درهای کشور به سوی واردات بذر و دیگر نهاده های کشاورزی به کشور باشد بنابراین در شرایط فعلی معایب الحاق ایران به کنوانسیون مذکور بیشتر از مزایای آن است.

 

دخل و خرج 97 نهایی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بودجه سال 97 کل کشور را از حیث منابع و مصارف 12 میلیون و 235 هزار و 523 میلیارد و 740 میلیون ریال تعیین کردند. نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی ماده واحده بودجه سال 97 کل کشور را با 150 رای موافق، 12 رای مخالف و 7 رای ممتنع ازمجموع 195 نماینده حاضر تصویب کردند.نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده واحده این لایحه، بودجه کشور در سال آینده را از حیث منابع، بالغ بر 12 میلیون و 235 هزار و 523 میلیارد و 740 میلیون ریال و از حیث مصارف بالغ بر 12 میلیون و 235 هزار و 523 میلیارد و 740 میلیون ریال به شرح زیر تعیین کردند.

 

حذفی ها،مشخص شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین نظر شورای نگهبان در لایحه بودجه 97، دولت را به حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی به صورت تدریجی موظف کردند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این اصلاحیه، دولت را موظف کردند نسبت به حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی به صورت تدریجی اقدام کنند.در مصوبه پیشین مجلس تصویب شده بود که دولت موظف به حذف یارانه خانواده‌های پُردرآمد است. شورای نگهبان نیز از عبارت خانوارهای پُردرآمد ایراد گرفت.نمایندگان مجلس نیز برای رفع این ابهام عبارت سه دهک بالای درآمدی را جایگزین کرد.همچنین در جدول مربوط به دریافتی ها و پرداختی‌های هدفمندی یارانه‌ها، در بخشی از پرداختی‌ها که مبلغ 60 هزار میلیارد ریال گنجانده شده است، عبارت افزایش بهره وری و کاهش شدت انرژی اضافه شد.

 

پاسخ،کلام را یکجا به حوزوی ها تقدیم کرد

مراسم رونمایی از نرم‌افزار «پاسخ» ویژه کلام اسلامی از سوی مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه با حضور آیت‌الله مقتدائی دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه، برگزارمی‌شود.از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به ارائه محتوا؛ استفاده از منابع معتبر؛ بهره گیری از آثار علما و شخصیت های طراز اول؛ اعمال نظارت و کارشناسی های متعدد در مورد محتوای نرم افزار انجام پروژه تحت نظر کارشناسان متخصص؛ کاربری آسان نرم‌افزار و پرهیز از پیچیدگی‌های معمول، دسترسی به محتوا از طریق درختواره موضوعات، امکان جستجوی عطفی و فصلی، امکان چاپ مطالب انتخاب شده، امکان کپی و ذخیره متن انتخابی در قالب ورد به صورت مستقیم اشاره کرد.

 

گرمای میوه،تبدیل به تب شد

گشتی در بازار میوه نشان می‌دهد که وضعیت قیمت این محصولات پر مصرف و مورد نیاز مردم در فاصله دو هفته مانده به عید نوروز اختلاف فاحشی با نرخ منطقی آن بر اساس قیمت عمده فروشی و سود 35 درصدی منطقی این محصولات دارد و از 11 درصد برای محصولاتی مانند خیار گلخانه ای تا 78 درصد برای پرتقال رسمی شمال و 98 درصد برای نارنج متفاوت است.این در حالی است که حسین مهاجران - رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی - پیش از این درباره میزان سود منطقی که خرده فروشان از فروش هر کیلوگرم میوه باید برای خود محاسبه کنند اینگونه به ایسنا توضیح داده بود که "هر یک از فروشندگان میوه و سبزی بیشتر از ۳۵ درصد سود به قیمت مصوب عمده فروشی کشف شده در تاریخ ۲۴ دی ‌ماه که تا اول بهمن‌ ماه اعتبار دارد اضافه کنند مرتکب تخلف و گرانفروشی شده و با آنها به شدت برخورد می‌شود."

 

حباب سکه بر روی بازار،آرام گرفت

با وجود عرضه بیش از یک میلیون سکه از طریق حراجی و پیش فروش طی سه ماه اخیر به بازار این کالا همچنان حباب دارد، در عین حال که کاهشی در قیمت آن اتفاق نیفتاده است.با وجود عرضه بیش از یک میلیونی سکه به بازار همچنان آمار دریافتی نشان داد که سکه همچنان دارای حباب است، به طوری که بهای تمام شده سکه اگر با دلار ۴۴۷۰ تومانی آزاد در بازار محاسبه شود، برای عرضه یک میلیون و ۵۳۶ هزار تومان است، اما آخرین قیمت‌ها از بازار نشان از فروش تا یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان دارد که نشان‌دهنده حباب ۴۵ هزار تومانی خواهد بود.عرضه سکه اگرچه توانسته حباب را تا حدی کاهش دهد، ولی قیمت کاهشی نبوده و البته افزایشی پیش رفته است. دلیل این موضوع به بالابودن قیمت دلار و روند رو به رشد آن طی ماه‌های اخیر برمی‌گردد، چرا که قیمت سکه وابسته به نرخ دلار و هر اونس طلای جهانی است. با این حال بانک مرکزی تاکید دارد که اگر حراج و پیش فروش انجام نمی‌شد به طور حتم قیمت سکه از نرخ فعلی بالاتر بود.

 

فتاح،شایعات صدقاتی را خط زد

پرویز فتاح در مورد طرح فقر زدایی کمیته امداد امام خمینی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی میزان انفاق مردم در ۱۱ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: کمیته امداد در سال جاری نزدیک به ۳۲۰ میلیارد تومان صدقه جمع‌آوری کرده است.وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، اظهار کرد: برخی از این افراد نزدیک به پنج حامی دارند که ماهانه ۱۴۰ هزار تومان به حساب آنها واریز می‌شود.رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود این ابهام که آیا صدقات مردم در لبنان و یمن هزینه می‌شود؟ تصریح کرد: تمام مبالغ جمع‌آوری شده از محل صدقات مردم به دقت توزیع شده و حتی یک ریال از آن در محلی غیر از آنچه شرع اجازه داده است، هزینه نمی‌شود. اگرچه برخی می‌گویند بخشی از این صدقات به خارج از کشور می‌رود اما ما مسئول هستیم و صددرصد صدقات در همان استانی که مردم آنها را در اختیار کمیته امداد قرار داده است و در همان محلی که آنها تعیین کرده‌اند هزینه می‌شود.

 

مجلسی ها،شن های روان را از روی ثروت های قارونی کنار زدند

نماینده چناران، طرقبه و شاندیز با تاکید بر اینکه «نامشروع بودن اموال به این معنا نیست که با ارتکاب جرم تحصیل شده باشد» تصریح کرد: ممکن است مثلاً اکل مال بباطل باشد، اما جرم نباشد؛ به هر صورت چه جرم باشد و چه نباشد این هیئت بررسی می‌کند که اگر تحصیل مال ناحق باشد باید برگرداند؛ اگر هم اموال را بر اساس جرائم تحصیل کرده باز هم این هیئت فقط به اموال کار دارد و جرائم را به دادستانهای مربوطه ارجاع می‌دهد.وی ادامه داد: ما این هیئت را موظف کردیم هر 6 ماه گزارش تفصیلی به مجلس بدهند و گزارش به اطلاع عموم هم برسانند. وقتی رای این هیئت قطعی شد وظیفه دارد گزارش بدهد، این رویکرد موجب می‌شود اعتماد مردم به نظام و مسئولان بیشتر شود و متخلفان هم ثروتهای قارونی را برگردانند.

 

توکلی،روبان مطالبات را قیچی کرد

دیده بان شفافیت و عدالت در جهت شفاف سازی هرچه بیشتر عملکرد مسئولین حکومتی اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان "مطالبه گری " به آدرس daadrobot@ و  daad.ir کرد. این سامانه با هدف احقاق مطالبات مردمی راه اندازی می شود و همگان می توانند با درج خواسته ها و امضاهای خود مطالباتشان را به گوش مسئولین برسانند.در این مراسم همچنین، سید امیر سیاح ویژگیهای اصلی سامانه های "مطالبه گری" و "گرا" را تشریح کرد. در این مراسم به صورت نمادین یکی از حضار راه اندازی سامانه شفافیت مالی و اعتباری را به عنوان نخستین مطالبه مردمی از وزارت امور اقتصادی و دارایی مطالبه کرد. گفتنی است، بعد از ثبت اطلاعات مربوط به مطالبه مردمی در سامانه مذکور، این مطالبه در سایت دیده بان شفافیت به اشتراک گذاشته می شود. بعد از یک بازه زمانی مشخص، مطالبه ای که بیشترین امضای مردمی را بدست اورده باشد به عنوان مطالبه برتر از سوی دیده بان شفافیت پیگیری خواهد شد.

 

نصیر،کروز را تهدید کرد

برد موثر نسل جدید گاتلینگ نصیر در حدود ۱۸۰۰ متر بوده و سرعت دهانه گلوله های آن ۸۵۰ متر بر ثانیه است که قابلیت نصب روی بالگردهایی مثل ام آی ۱۷ ، قایق و زره پوش های ایرانی را دارد.مسلسل ها و توپ های چند لول که بیشتر به عنوان سلاح های گاتلینگ شناخته می شوند از جمله سلاح هایی هستند که ابتدا دوره ای قدیمی را در نبردهای گذشته طی کرده و امروزه دوباره با شمایلی جدید وارد میدان نبرد شده است. اولین سلاح به این شکل در سال ۱۸۶۱ میلادی توسط مخترعی به نام «ریچارد جردن گاتلینگ» طراحی و ساخته شده و به به همین دلیل این سلاح ها به عنوان "گاتلینگ" شناخته می شوند.

 

نوک پیکان وارداتی ها،کمی منحرف شد

بر اساس آمار گمرک، واردات ایران از دو کشور آفریقایی تانزانیا و اتیوپی در ۱۰ ماه نخست امسال با رشدهای ۴۷۸۶۳ درصدی و ۱۰۹۴۷ درصدی مواجه شده است. ایران در ۱۰ ماه نخست امسال ۱۳۱۶۴۴۳۰ کیلوگرم کالا به ارزش ۱۳۷۸۶۵۲۱ دلار از تانزانیا وارد کرده که از لحاظ وزن رشد ۴۳۷۸۱ درصد و از لحاظ ارزش رشد ۸۹۱ درصد نشان می‌دهد.مطابق آمارهای گمرک، همچنین ایران در ۱۰ ماهه امسال ۳۰۵۰۳۲۰۵ کیلوگرم کالا به ارزش ۳۲۱۸۸۹۲۸ دلار از اتیوپی وارد کرده است. از لحاظ وزنی واردات ایران از اتیوپی ۱۰۹۴۷ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۲۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ افزایش پیدا کرده است.در رده‌بندی کشورها از لحاظ رشد واردات کالا به ایران، تانزانیا رتبه دوم و اتیوپی رتبه سوم را به دست آورده است.رتبه اول در اختیار کشور اروگوئه است که واردات ایران از این کشور در ۱۰ ماهه امسال از لحاظ وزن رشد ۴۷۸۶۳ درصد و از لحاظ ارزش رشد ۲۰۷۴ درصد داشته است.در مدت مذکور، واردات ایران از لحاظ وزن، از نیجریه ۲۸۲۴ درصد، از پاراگوئه ۱۹۲۵ درصد و از قبرس ۷۷۹ درصد بیشتر شده است.

 

لباس قرآنی کودکان،بد قواره دوخته شد

عبدالمطلب عبدالله، استادیار دانشگاه علامه طباطبایی،درباره تدوین کتاب قرآن برای سال اول و دوم دبستان عنوان کرد: متاسفانه در کشورمان یک برنامه مشخص و مدون در این رابطه نداریم. مشکل ما این است که همه جا سلیقه‌ای کار می‌شود و حتی در آموزش و پرورش هم این مشکل وجود دارد و حتی بیشتر از دیگر سازمان‌هاست؛ چرا که برنامه آموزش همگانی است. متاسفانه مشکلاتی که ایجاد شده است را در نظر نمی‌گیریم. مانند آن است که یک پارچه را قیچی بزنیم و بعد به متر کردن آن بپردازیم. حال مشخص نیست که این پارچه قیچی شده به تن چه کسی اندازه می‌شود. وی گفت: استفاده از چنین رویکردی در آموزش قرآن از مقطع اول و دوم دبستان سبب وهن به قرآن می‌شود و بی‌احترامی ایجاد خواهد شد؛ زیرا کودکان نمی‌توانند قرآن را فرا بگیرند و این موضوع سبب دلزده شدن آنها از قرآن کریم می‌شود. در این راستا قرآن برای دانش‌آموزان این مقاطع به مثابه یک بار و زجر شکل خواهد گرفت.

 

کرسنت در اتاق انتظار نشست

محسنی اژه ای در ادامه به پرونده کرسنت و جریان رسیدگی به آن اشاره کرد و یادآور شد: یک مرحله کرسنت بحث قضایی پرونده بود که رسیدگی و حکم صادر شد، حتی به تجدیدنظر رفت و در نهایت حکم صادر شد و برخی محکوم به حبس و انفصال از خدمت شدند.سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: شورای امنیت ملی یک مصوبه داشت که مقداری کار را عقب انداخت، بر این اساس گفته شد، چون در حال برقراری ارتباط و رایزنی در این زمینه با خارج از کشور هستیم، دست نگه دارید، همچنین در این بین درخواست ماده 477 (اعاده دادرسی و رسیدگی شخص رئیس قوه قضائیه به حکم صادره) هم از ما شد و رسیدگی لازم صورت گرفت که اخیرا رد شده است؛ البته از نظر کارشناسان رد شده است و نمی دانم هنوز ریاست قوه قضائیه نسبت به آن اعمال نظر کرده یا خیر که البته احتمال می دهم آنجا هم رد شود، چون استدلال آن قوی بود.

 

اردکانی از ناهمسازی اقتصاد اسمی با اقتصاد واقعی،ابراز تاسف کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که متاسفانه گزارشاتی که در حوزه اقتصاد ارائه می‌شود کمتر به واقعیت نزدیک است، از بی توجهی دولت به شعار سال انتقاد کرد.وی افزود: متاسفانه این دولت‌ها به ظاهرسازی و برنامه‌هایی که هیچ نتیجه‌ای برای نظام و ملت نداشته است بسنده کرده‌اند. حجت الاسلام موسوی‌لارگانی با بیان اینکه رکود کشور را فلج کرده و در اکثر استان‌ها کارخانجات نهایتا با سی درصد ظرفیت کار می‌کنند، گفت: در استان اصفهان که بزرگترین استان صنعتی در کشور محسوب می‌شود، میانگین بیکاری نسبت به میانگین کشوری نزدیک به ۴درصد بیشتر شده است. وی به واردات بی‌رویه کالا نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه مبارزه با قاچاق در کشور با قدرت انجام نمی‌شود. حجت الاسلام موسوی‌لارگانی افزود: برخی مواد خام که در کشور قابل فرآوری هستند نیز به کشورهایی مانند چین و ایتالیا صادر می‌شوند و سپس مواد فرآوری شده مجددا وارد کشور می‌شوند. این‌ها حقیقتا به تولید و اشتغال داخل ضربه وارد می‌کند.

 

نرخ بیکاری در سراشیبی،کمی لغزید

رئیس مرکز آمار ایران می گوید: در 9 ماهه گذشته، متوسط نرخ بیکاری، کاهشی 3 دهم درصدی داشته. پارسا، با اعلام این آمار گفت: مجموعه بیکاران مطلق کشوردر حال حاضر 3 میلیون و ۲۲۶ هزار نفر است.نرخ مشارکت اقتصادی یک درصد افزایش پیدا کرده است.819000 نفر شاغل شدند.

 

بالاخره،دو تعاونی منحله تعیین تکلیف شد

پرداخت سپرده های مالباختگان 2 تعاونی منحله از امروز آغاز می شود.بنا بر اعلام بانک مرکزی، سپرده سپرده گذاران تعاونی های «ولی عصر رباط کریم» و تعاونی «بدرتوس» با عاملیت بانک کشاورزی و موسسه اعتباری کاسپین تعیین تکلیف خواهد شد. سپرده گذاران این دو تعاونی می توانند بر اساس برنامه مندرج در پایگاه اینترنتی بانک کشاورزی و موسسه اعتباری کاسپین با در دست داشتن مدارک شناسایی و اسناد مربوطه به شعب منتخب بانک کشاورزی و موسسه اعتباری کاسپین مراجعه کنند. قرار است در این مرحله سپرده، سپرده گذاران تا سقف یک میلیارد ریال پرداخت شود.

پرونده ترافیک هم به پایان رسید

فرماندار تهران از تائید طرح ترافیک 97 در فرمانداری تهران خبر داد.عیسی فرهادی گفت: طرح جدید که مورد اصلاحیه قرار گرفته از ابتدای سال اجرایی می‌شود.طرح ترافیک 97 چندی قبل در کمیته انطباق فرمانداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و پنج ایراد برای آن اعمال و به شورای شهر تهران بازگردانده شد.وی ادامه داد: شورای شهر تهران نیز هفته گذشته این ایرادات کمیته انطباق فرمانداری تهران را مورد بحث و بررسی قرار داد که در نهایت تمامی پنج ایراد اصلاح شد.فرماندار تهران تصریح کرد: شورای شهر تهران تمامی اصلاحات را اعمال کرده است و این طرح از ابتدای سال 97 در تهران اجرا خواهد شد.فرهادی درباره سهمیه خبرنگاران نیز اظهار کرد: هر آن ‌چیزی که در طرح وجود دارد و در شورا به تصویب رسیده است اجرایی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha