جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فلسطینیان در نوار غزه تحصن اعتراضی ۶ هفته ای برگزار می کنند

حوزه/فلسطینیان در نوار غزه قرار است تحصن ۶ هفته ای «۴۶ روزه» به منظور اعتراض به رژیم صهیونیستی برگزار کنند که در آن خانواده های فلسطینی با برپایی چادرهایی در نواحی مرزی، اعتراض شان را به محاصره غزه نشان می دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، فلسطینیان در نوار غزه قصد راه اندازی یک تحصن اعتراضی 6 هفته ای در نزدیکی مرز اسرائیل را دارند که قرار است از 30 مارس آغاز شود.

برگزارکنندگان علل این تحصن اعتراضی 46 روزه را برای پس گرفتن حق بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه هایشان در سرزمین های اشغالی فلسطین اعلام کردند.

چنین تظاهراتی که در آن خانواده های فلسطینی معترض در نوار مرزی با سکونت در چادر، اقدام به تحصن می کنند می تواند معضلی برای ارتش اسرائیل ایجاد کند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی در سرزمین های مجاور حصار مرزی نوار غزه قانون منع ورود فلسطینیان را به صورت اکید قرار داده است.

احمد ابوعایش سخنگوی کمیته هماهنگی این تحصن 46 روزه گفت: صدها هزار فلسطینی از نوار غزه همراه با تمامی اعضای خانواده هایشان در این تحصن شرکت خواهند کرد و سازمان ملل نیز مطلع خواهد شد.

در بیانیه ی منتشر شده توسط کمیته برگزاری، فلسطینیان در غزه به شرکت در این برنامه ملی شرکت کنند. هدف از این جنبش، مقاومت صلح طلبانه برای پس گرفتن حقوق ازدست رفته فلسطینیان و مجبور ساختن جامعه جهانی به فشار آوردن بر اسرائیل برای بازپس گیری سرزمین های اشغالی فلسطین می باشد.

گفتنی است این اعتراض 46 روز به مناسب «روز زمین» در 30 مارس آغاز می شود. این روز در بزرگداشت شهادت 6 فلسطینی به دست نظامیان اسرائیلی در سال 1976 میلادی در پی مصادره زمین هایشان در مناطق اشغالی نام گذاری شده است.

به گفته برپاکنندگان این تحصن ملی در 15 می 2018، مصادف با روز «نکبت» پایان خواهد یافت. «نکبت» اشاره به آواره سازی صدها هزار فلسطینی هنگام ایجاد رژیم اسرائیل در سال 1948 میلادی دارد.

این حرکت با حمایت چنین حزب سیاسی در فلسطین انجام می شود. احزاب و برگزار کنندگان مواد غذایی و بهداشتی را برای تحصن کنندگان فراهم خواهند کرد.

گفتنی است در خان یونس در جنوب نوار غزه یک روزنامه نگار فلسطینی به منظور آغاز این حرکت، 2 چادر در 450 متری حصارهای مرزی نصب کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha