پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی با تاکید بر این که تکفیری ها محصول دنیای استکبار برای ایجاد اختلاف در جامعه اسلامی اند، گفت: برادران اهل تسنن و تشیع همه در ذیل امامت و ولایت رهبر معظم انقلاب راه را برای خلق قدرتی دیگر و اقتداری فراتر از آن چه در دست امت اسلامی است، بگشایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی، امام جمعه موقت تهران، پیش از ظهر امروز در نخستین همایش بزرگ سادات که در پیش از ظهر امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، رهبر معظم انقلاب را پرچمدار وحدت امت اسلامی دانست و گفت: امت اسلام در سایه وجود مقدس پیامبر(ص)، قرآن کریم، کعبه و محبت اهل بیت(ع) می تواند از بالاترین وحدت برخوردار باشد.

وی افزود: جامعه بشری باید دین خدا و کلمه توحید را به پا دارد، چون این خواست و راه انبیای الهی بود. باید در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... آموزه های دینی محور باشند، چون مشعل پرفروز حرکت جامعه بشری است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی، وحدت را یکی از اساسی ترین اهداف انبیا عنوان کرد و یادآور شد: اگر وحدت نباشد، دین خدا اجرا نمی شود به همین دلیل فرزندان پیامبر(ص) در جهان تشیع و تسنن باید پرچمدار وحدت امت اسلام باشند و در سایه رهنمودهای عزت آفرین و الهام بخش امام خامنه ای از تمام ظرفیت خویش برای تحکیم صفوف امت اسلامی بهره گیرند.

وی خاطرنشان ساخت: امروزه دشمنان از تمام توان و ظرفیت خود برای ایجاد دشمنی و اختلاف در صفوف امت اسلامی بهره می گیرند. تروریست ها و تکفیری ها محصول تلاش چند دهه‌ی دنیای استکبار برای ایجاد اختلاف در جامعه اسلامی هستند. این ها در راه ایجاد شکاف میان امت اسلامی قدم بر می دارند. رسالت همه ما ایجاد وحدت در میان امت اسلامی در سایه تمسک به قرآن، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: اختلاف در آموزه های دینی راه را برای اختلاف در میان جامعه اسلامی و انسانی هموار می کند. باید بدانیم قرآن خمسه طیبه را مشعل دار علم و طهارت می داند و اگر از این بزرگواران به عنوان امام، مقتدا و رهبر جامعه اسلامی و انسانی بهره گیریم جامعه به وحدت مورد نظر قرآن قرار می رسد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی در پایان گفت: امیدواریم برادران اهل تسنن و تشیع همه در ذیل امامت و ولایت رهبر معظم انقلاب راه را برای خلق قدرتی دیگر و اقتداری فراتر از آن چه در دست امت اسلامی است، بگشایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha