جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دستگیری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز گفت:پیشگیری از آسیب های اجتماعی از برکات دستگیری نیازمندان است .

حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درخرم آباد با بیان این که دستگیری از فقرا و نیازمندان از تاکیدات دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) است، افزود: ایام نوروز و بهار طبیعت فرصتی مغتنم برای دستگیری از نیازمندان است و بی شک دستگیری از نیازمندان می تواند در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی جامعه همچون طلاق،اعتیاد ،بزهکاری و ... موثر باشد.

وی با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان جامعه باید همواره با حفظ کرامت آنان صورت گیرد اظهار داشت: در کمک و دستگیری از خانواده های نیازمند باید عزت و آبروی آنان حفظ شود و شایسته است کمک های مردم پنهانی صورت گیرد .

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با اشاره به اینکه هر شخص به اندازه وسع خویش وظیفه دارد در راستای کمک به نیازمندان کوشا باشد خاطر نشان کرد:برای احسان و نیکوکاری به همنوع باید از هم سبقت بگیریم تا آرامش و خیر و برکت دنیوی و اخروی را میهمان زندگی خود نماییم.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه جامعه به روحیه انفاق و نیکوکاری نیاز دارد، گفت: جامعه بدون روحیه انفاق به انحراف خواهد رفت و ثمرات آرامش روحی  و روانی دینی را کسب نخواهد کرد .

وی با بیان اینکه روحانیت و مبلغان باید همواره ثمرات و برکات دستگیری از نیازمندان را در جامعه تبیین و ترویج نمایند گفت:روحانیت باید با بیان آموزه های قرآن و سیره اهل بیت(ع) در بین مردم روحیه انفاق و نیکوکاری را در جامعه گسترش دهند .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha