دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 444007
۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
حضور روحانیون در طبیعت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار گفت: برخی از طلبه های این مدرسه علمیه به صورت خودجوش سعی دارند امسال با حضور در طبیعت، اهمیت و جایگاه آن را در دین اسلام به مردم گوشزد کنند و به اصطلاح امسال طلاب مبلغ طبیعت پاک را خواهیم داشت.

حجت الاسلام سیدموسی محمودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به تعطیلات نوروزی و حضور مردم در طبیعت اظهار داشت: فصل بهار به دلیل طراوت هوا و... انسان را به سمت خود می کشد و همین امر باعث می شود که در ایام عید نوروز شاهد حضور تعداد زیادی از افراد در فضای سبز و طبیعت باشیم.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار گفت: این هجوم زیاد مردم به طبیعت برای گذران تعطیلات خود باعث صدماتی به محیط زیست و فضای سبز می شود، لذا انسان باید همانگونه که در حفظ خانه و منزل خود کوشش می کند در بحث فضای سبز و طبیعت نیز اینگونه باشد.

این استاد حوزوی افزود: فضای سبز و طبیعت موهبتی الهی از سوی خداوند برای ما انسانهاست و بهار نیز تذکری به زندگی پس از مرگ است، لذا فصل بهار برای همه ما انسانها حامل پیام مهمی است و آن پیام وجود معاد می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه در فصل بهار به ویژه در تعطیلات نوروزی و روز طبیعت، یعنی سیزدهم فروردین شاهد خسارت های زیادی به محیط زیست توسط مردم هستیم، گفت: فضای سبز، درختان و آنچه که در طبیعت وجود دارد در دین اسلام پاک، مقدس و شریف شمرده شده اند، پس آسیب رساندن به طبیعت در نوع خود از گناهان برزگ محسوب می شود.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ولیعصر(عج) بیجار تاکید کرد: علت این همه آسیب به طبیعت به چند علت است، مهمترین علت عدم فرهنگ سازی از سوی نهادهای مربوطه است، این نهادها باید اهمیت اکوسیستم را به مردم یادآوری کنند، ولی متاسفانه تاکنون به صورت جدی به این مسئله پرداخته نشده است.

وی ادامه داد: همچنین ما طلاب و روحانیون نیز در این بین کم کاری کرده ایم و در بحث تبلیغ در موضوع طبیعت و فضای سبز آنچنان که باید و شاید کاری صورت نداده ایم در حالی که حرمت طبیعت و درختان و فضای سبز در اسلام بسیار بالاتر از آن است که فکر می کنیم.

حجت الاسلام محمودی اظهار داشت: در احادیث معصومین آمده است که آسیب رساندن به طبیعت مثلا شکستن شاخه یک درخت، همانند شکستن بال یک فرشته است، که این حدیث و قول نشان از قداست طبیعت در دین مبین اسلام دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیاییم امسال قدر طبیعت پیرامون خود را بدانیم و آن را جزوی از وجود خود قلمداد کنیم، گفت: وقتی که برای همه ما مبرهن است که آسیب رساندن به طبیعت و فضای سبز در دیدگاه دین مبین اسلام و دیگر ادیان از گناهان بزرگ است، پس چرا فضای پیرامون خود را در ایام خاصی از سال همانند تعطیلات نوروزی به این شکل در می آوریم؟!.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار گفت: برخی از طلبه های این مدرسه علمیه به صورت خودجوش سعی دارند امسال با حضور در طبیعت، اهمیت و جایگاه آن را در دین اسلام به مردم گوشزد کنند و به اصطلاح امسال طلاب مبلغ طبیعت پاک را خواهیم داشت.

این کارشناس حوزوی در پایان سخنان خود گفت: اگر می خواهیم زندگی سالم و به دور از هرگونه آلودگی همانند گردوغبار و صدها نوع بیماری داشته باشیم، بیاییم به دستورات و فرمایشات دین مبین اسلام در حفاظت از طبیعت پیرامون خود اهمیت دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha