پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: حمایت از کالای ایرانی، یعنی امنیت، آرامش، استقامت در مقابل بیگانگان و در نهایت تحقق شعار استقلال اقتصادی از هر جهت.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری بنام سال « حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: ضمن عرض تبریک سال ۱۳۹۷ و با استعانت از خدای متعال؛  رهبر عزیز انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای سال جاری را با نام حمایت از کالایی ایرانی  نام گذاری کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: تاکید بر مصرف و حمایت از  کالای ایرانی، فقط توصیه ای برای مصرف کنندگان نیست، بلکه تولید کننده هم باید با ارائه کیفیت برتر و قیمت پایین تر، اجازه ندهد که مشتریان به کالای خارجی تمایل پیدا کنند.

این استاد  حوزه علمیه کردستان افزود: تولید کننده ها باید مصرف کننده را محترم بشمارند و کالای مرغوب به او بدهند و مصرف کننده هم باید تا جنس ایرانی هست، جنس خارجی نخرد. البته این به  معنای آن نیست که مردم، چشم بسته کالای نامرغوب و گران بخرند، بلکه منظور این است که مشتریان ضمن خرید کالای داخلی، عیب و ایراد آن را هم بگیرند، انتقاد کنند و به تولید کنندگان داخلی برای بهبود کیفیت فشار بیاورند ولی دست از کالای ایرانی برندارند و از سوی دیگر همه دستگاههای اجرایی و تصمیم گیر باید از تولید داخلی و تولید کننده ایرانی حمایت جدی نمایند.

حجت الاسلام حکیمی فر تاکید کرد: اگر حمایت و مطالبه عمومی برای کیفیت بخشی کالای ایرانی صورت بگیرد قطعا اقبال عمومی به سمت تولید داخلی بیشتر خواهد شد. وقتی با توده مردم صحبت به عمل می آید تاکیدشان بر رفع ایرادات کالای داخلی هست.

خرید کالای ایرانی؛ افتخار ملی

 مدیر مدرسه علمیه بیجار گفت: در مبارزه با عادت زشت خرید کالای خارجی باید از همه راه کارهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، حقوقی، جزایی و ..... بهره جست و به یاد داشت این پدیده، یک پدیده چند بعدی است و مبارزه باید همه ابعاد آن را فرابگیرد.

وی ادامه دادک در این مبارزه باید از کار فرهنگی، تبلیغات و آماده سازی فکر و رفتار نوجوان و حتی کودکان بهره جست و از تاثیر رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب برای اصلاح رفتار اجتماعی استفاده کرد. در این میان آموزش و پرورش، وزارت ارشاد، صدا و سیما، دستگاههای آموزش عالی، مطبوعات و.... می توانند نقش مهم و ارزنده خود را در این راه ایفا کنند تا ایرانی با افتخار از کالای ایرانی استفاده کند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار اظهار داشت: البته تولید کننده داخلی تا می تواند باید بر کار خودش ارزش گذاری نماید و نسبت به جایگزین کردن  کالای داخلی  پیشقدم باشد. دولت محترم هم باید موانع دریافت وام از بانکهای عامل برای تسهیل در ارائه خدمات را  بر دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha