پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 443428
۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۵
حجت الاسلام سجاد کاوه

حوزه/ حجت الاسلام سجاد کاوه؛ استاد حوزه گفت: در این ایام هر کسی در حد توان خود باید زیردستان و فقرا را یاری نماید که این کار خود جهادفی سبیل الله محسوب می شود.

حجت الاسلام سجاد کاوه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: ایام عید و سال نو نزدیک است، لذا باید در این ایام طبق دستورات دین مبین اسلام، شادی هایمان را بین هم تقسیم کنیم.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه در جامعه اقشار و خانواده های بی بضاعتی هستند که در این ایام قدرت خرید کافی ندارند، گفت: متاسفانه باید اذعان کرد که برخی از خانواده ها به دلیل مشکلات اقتصادی توانایی تامین حتی مایحتاج اولیه زندگی خود را ندارند و در این ایام از نظر مالی در مضیقه شدیدی به سر می برند.

وی افزود: وظیفه هر مسلمان و انسان آگاه و نوع دوستی است که در حد توان خود به این قشر ضعیف اجتماع کمک کنند و دین اسلام نیز بر این موضوع بسیار تاکید دارند.

حجت الاسلام کاوه گفت: در آیه ۲۶۱ سوره بقره می خوانیم: «مَثَلُ الَّذينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ في‏ سَبيلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ في‏ کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ يُضاعِفُ لِمَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ» یعنی کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد، دو یا چند برابر می کند و خدا از نظر قدرت؛ وسیع و به همه چیز داناست.

این استاد حوزوی تصریح کرد: همین آیه نشانه ای محکم بر ضرورت دستگیری از فقرا در اسلام دارد، لذا هر کسی در حد توان خود باید زیردستان و فقرا را یاری نماید که این کار خود جهادفی سبیل الله محسوب می شود.

حجت الاسلام کاوه ادامه داد: باید همه مردم به ویژه کسانی که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند، نسبت به طبقه فقیر جامعه بی اهمیت نباشد، زیرا اگر چنین باشد، هرگز نباید آنان را مسلمان و حتی انسان نامید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha