جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی اصغر دریایی

حوزه/مسئول نظارت و ارزیابی حوزه علمیه استان کردستان گفت: طلاب، به ویژه مبلغین دینی در این تعطیلات می توانند با دیدارهای چهره به چهره با مردم، به ویژه نسل جوان و نوجوان،عید نوروز را تبدیل به عید تبلیغ و ترویج دین کنند.

علی اصغر دریایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به اینکه تعطیلی برای طلبه و طالب علم معنا ندارد، اظهار داشت: نزدیک به دو هفته طلاب در ایام عید نوروز به خاطر تعطیلات سال نو از حوزه به دور هستند که این خود می تواند آفتی برای این قشر محسوب شود.

مسئول نظارت و ارزیابی حوزه علمیه استان کردستان گفت: این تعطیلات نه تنها برای طلاب باعث دور شدن از تحصیل و دانش اندوزی می شود، بلکه هر آن کس که به دنبال علم است را دلسرد می کند که البته این امری طبیعی است.

وی عنوان کرد: با این حال به نظر می رسد باید از این فرصت که در ظاهر تهدید و تضعیفی برای تحصیل است، طلاب و مبلغان دینی نهایت استفاده را ببرند.

دریایی با اشاره به اینکه تعطیلات نوروزی بهترین پتانسیل برای امور تبلیغی طلاب است، گفت: طلاب، به ویژه مبلغین دینی در این تعطیلات می توانند با دیدارهای چهره به چهره با مردم، به ویژه نسل جوان و نوجوان، امور تبلیغی خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند و عید نوروز را تبدیل به عید تبلیغ و ترویج دین کنند.

مسئول نظارت و ارزیابی حوزه علمیه استان کردستان گفت: کار تبلیغ به ویژه در امور و حوزه دینی، تعطیلی ندارد، پس طلاب و مبلغان باید ایام عید نوروز را بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ علوی و قرآنی در جامعه بدانند و فرصت را برای تبلیغ مغتنم بدانند.

وی با تاکید بر اینکه دنیای امروز، دنیای تبادل اطلاعات و دهکده جهانی شده، اظهار داشت: امروز برای کسی که در حوزه تبلیغ فعالیت می کند، زمانی برای آرامیدن و ایستادن و درنگ نیست، امروز به حدی تبادل اطلاعات بالاست که بسیاری از رویدادهای جهانی در یک لحظه و آن اتفاق می افتد، لذا طلاب و مبلغین باید قدر لحظه ها را بدانند و متوجه باشند که دشمنان دین اسلام لحظه به لحظه در حال رصد وضعیت جوامع اسلامی هستند، پس طلاب و مبلغان فرصت ها را از دست ندهند.

مسئول نظارت و ارزیابی حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز با مهندسی معکوس از سوی روحانیون و مبلغان یعنی با استفاده از فضای مجازی که دشمنان در آنان به دنبال ایجاد شبهه هستند، علیه خود آنان بهره ببرند و ناگفته های دینی را بیان و به افشای توطئه ها و ترفندهای دشمنان اسلام بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha