پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
میشل کعدی

حوزه/ دکتر میشل کعدی نویسنده و فلیسلوف مسیحی لبنانی تاکید کرد: حضرت زهرا (س) در جامعه خود یک معلم، ادیب و سخنران برجسته و طراز اول بودند که هیچ کس هم‌سطح ایشان نبود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» دکتر میشل کعدی نویسنده و فلیسلوف مسیحی لبنانی تاکید کرد: شایسته است که ما از عقل، بلاغت، معرفت و دعای حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بیاموزیم؛ چراکه آن حضرت یک بانوی مقدس است.

کعدی این سخنان را طی پیامی به دومین جشنواره فرهنگی جهانی روح نبوت که در حرم حضرت ابوالفصل العباس(ع) برگزار شد، بیان کرد.

وی به خاطر برخی مشکلات نتوانست در این جشنواره شرکت کند.

در پیام این فیلسوف مسیحی آمده است: حضرت فاطمه(س) در خانه ای رشد یافته است که تمامی دنیا به آن احترام می گذارند، حضرت زهرا(س) پرورش یافته مکتبی است که مفهوم کرامت، اصالت و نسب شریف را در آن دیده ایم. آن حضرت (س) در جامعه خود یک معلم، ادیب و سخنران برجسته و طراز اول بودند که هیچ کس هم سطح ایشان نبود. حضرت صدیقه طاهره(س) یک راهنما، الگوی کامل و یک انسان نمونه در دنیای بشری بود و در راه خداوند، اسلام و حقّ جهاد کرد.

حضرت فاطمه (س) از حقّی الهی حمایت کرد

کعدی ادامه داد: حضرت زهرا(س) با ظلم و ستم مخالفت و از حقّی الهی حمایت کرد و وصیت کرد شبانه دفن شود تا کسانی که حقّ را نادیده گرفتند و ایشان را مورد اذیت و آزار قرار دادند، در تشییع جنازه حضور نداشته باشند و بدین ترتیب حضرت فاطمه با این کار نهایت اعتراض خویش را اعلام کرد.

وی اشاره کرد: ما مسیحی ها از پیروان حضرت مریم(ع) هستیم که در کنار فرزندش حضرت عیسی(ع) جهاد کرد، امّا حضرت فاطمه زهرا(س) به خاطر جهاد در راه اسلام در دوره حسّاس تاریخ بشریت از طریق موقعیت دینی و اجتماعی خود، جایگاه والایی دارد و ایشان تنها با راستی و وفاداری عمل کرد و به ایشان لقب "صدیقه" داده شد.

علما از گفتار و رفتار حضرت زهرا (س)، درس ها آموخته اند

این فیلسوف مسیحی در بخش دیگر پیام خود گفت: حضرت فاطمه(س) قدرت و شجاعتش را از خداوند متعال گرفت و توانایی بالایی در اقناع و حمایت از رسالت پدر بزرگوارشان داشت و با صلابت در موضع های مختلف ایستاد و از مسائل بزرگ اسلام حمایت کرد و به ما آموخت که در برابر حقّ خود کوتاه نیاییم و در برابر سختی ها و مصیبت ها سست و ضعیف نشویم.

کعدی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) با زندگی خود خواست که اخلاق زن مسلمان و روحیات آن را مجسم کند و به علم و احادیث حضرت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) اهتمام ورزید.

وی افزود: هیچ انسان یا هیچ تحصیل کرده ای نمی تواند، علم، معرفت، فضائل، مناقب و خصوصیات والای ایشان را انکار کند و علما نشست های گوناگونی را برای علم و ادب حضرت زهرا (س) برگزار کردند و از گفتار و رفتار ایشان درس ها آموخته اند.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha