شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

حوزه/ مراسم تجلیل از اساتید، طلاب و کارکنان برتر قرآنی و حدیثی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، در سالن قدس این مجتمع برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) در این مراسم، با تبریک به مناسبت نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رجب، ابراز داشت: ماه های رجب، شعبان و رمضان زمینه مساعدی برای رشد و تعالی است تا انسان سالک مسیر خود را با سرعت بیشتری بپیماید.

وی با اشاره به تکرار کلمه رشد در آیات مختلف قرآن کریم، ابراز داشت: رشد در قرآن گاهی در برابر گمراهی و گاهی در مقابل سفاهت قرار دارد. رشدی در برابر گمراهی، با هشت عامل قابل شناسایی است تا رشد و تعالی حقیقی از آنچه که در طول تاریخ مدعیان رشد و توسعه بیان می کنند، مشخص گردد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در ادامه به تبیین مفهوم رشد دینی پرداخت و گفت: رشد دینی تنها به اقامه نماز و حفظ قرآن نیست؛ بلکه در قرآن مهم ترین شاخص رشد دینی علاقه به اعمال صالح و احساس تنفر نسبت به گناه بیان شده، ذائقه انسان رشید و سالم با ایمان و تقوا سازگار است و با گناه و معصیت ناخشنود می شود. انسانی که روح سالمی دارد، شیرینی عمل صالح و تلخی گناه را احساس می کند و اگر مرتکب گناهی شد، پشیمان می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، با بیان برخی از آیات و روایات، انس با قرآن، دعا و توسل، فکر و اندیشه، مشورت، مخالفت با هوای نفس، سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) و عبرت و درس آموختن از حوادث و تاریخ را هشت عامل اصلی رشد و تعالی انسان برشمرد.

عضو هیئت علمی المصطفی(ص) در پایان بر لزوم اهتمام بیشتر به انس با قرآن کریم به عنوان مهم ترین شاخص رشد و تعالی انسان تاکید کرد و توجه به علوم مختلف قرآنی را برای طلاب و فضلای حوزه علمیه ضروری دانست

شایان ذکر است: اجرای برنامه گروه تواشیح، اجرای برنامه مقارحه قرآنی توسط دو تن از اساتید قرآن، پخش کلیپ برنامه های قرآنی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در سال 1396، رونمایی از کیوسک قرآنی و اهدای جوایز به اساتید، طلاب و کارکنان برتر قرآنی و حدیثی، برنامه های بعدی این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha