پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد زارعان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زارعان در این مراسم گفت:استکبار جهانی در مواجهه فرهنگی، به صورت تدریجی و آرام زمینه ها را برای استحاله تفکرات دینی جوامع فراهم می نماید؛ مبارزه با این اقدامات نیازمند پیگیری فعالیت های عمیق و هدفمند پژوهشی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین زارعان در  چهارمین اجلاس انجمن های علمی و پژوهشگران فعال مجتمع بنت الهدی، با اشاره به این که باید به موازات آموزش، مسیر تعمیق و تفقه را در حوزه طی نماییم، افزود: قلم فرسایی در حوزه پژوهش یکی از مهمترین راه های رسیدن به تفقه در مبانی تعلیمی است.

رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)،‌ورزیدگی تعالیم با ابزارهای پژوهشی را عنصری تأثیرگذار در فعال سازی خلاقیت های درونی عنوان کرد و یادآور شد: اکثر بزرگان دین، قبل از معرفی آثار ارزشمند خود، به عنصر پژوهش بیش از پیش توجه نموده، آثار مقدماتی مبتدی را به رشته تحریر در آورده بودند.

وی با تأکید بر این که باید خود را برای قلم زدن در عرصه پژوهش های دینی عادت دهیم، تصریح کرد: جامعه زنان ما در جهان اسلام، به دلایل مختلف، به نوعی عقب ماندگی در کسب و تحلیل معارف اسلامی دچار شده است؛ در حالی که برای پاسخ به نیازهای بخش مهمی از جامعه نیازمند حضور زنان در حوزه پژوهش های دینی هستیم.

رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با اشاره به این که استکبار جهانی، همواره به دنبال دشمنی، استکبار ورزی، معنویت زدایی و هجمه علیه فرهنگ های دینی است، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در مواجهه فرهنگی، به صورت تدریجی و آرام زمینه ها را برای استحاله تفکرات دینی جوامع فراهم می نماید؛ مبارزه با این اقدامات نیازمند پیگیری فعالیت های عمیق و هدفمند پژوهشی است.

حجت الاسلام والمسلمین زارعان در پایان ضمن تأکید بر جایگاه اخلاق در پژوهش ها، خاطرنشان کرد: پژوهش را باید برای رضای الهی دنبال نماییم، اگر پژوهش ها به صورت خالص برای یاری دین خدا و کسب رضای الهی صورت گیرد، تأثیرات عمیق و پایداری را در جامعه هدف ایجاد خواهد نمود.

گفتنی است: گفتگو با خانم رکسانا الیزابت اسعد پاز، دانش پژوه آرژانتینی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی در رشته فقه و اصول، یکی دیگر از برنامه های ارائه شده در این مراسم بود.

این دانش پژوه جامعه المصطفی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های پژوهشی، به فعالیت های آموزش، پژوهشی و فرهنگی خود در کشور آرژانتین اشاره نمود و خاطرنشان کرد: قلم زنی در حوزه معارف دینی و شروع فعالیت های پژوهشی ام پس از حضور در جامعه المصطفی آغاز شد.

شایان ذکر است: ارائه چشم انداز فعالیت های پژوهش مجتمع آموزش عالی بنت الهدی و اقدامات صورت گرفته در این راستا از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انجمن مطالعات مهدویت به عنوان فعالترین انجمن انتخاب و از انجمن های علمی فقه و اصول، مطالعات زنان و انجمن علوم قرآن و حدیث تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha