پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز گفت: توسعه جذب سرمایه‌های خارجی برای حمایت از تولید داخلی و همچنین ایجاد وحدت و همگرایی میان کشورهای جهان اسلام به محوریت جمهوری اسلامی، باید یکی از اولویت‌های جدی دولت دوازدهم باشد تا إن شاءالله قصورات گذشته در زمینه دیپلماسی بین‌المللی جبران شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تصویب قانون جدید تحریم‌ها علیه ایران، اظهارداشت: ماهیت شیطانی و استکباری آمریکا همواره به ملت ایران ثابت کرده که نمی‌توان بر حرف و قول‌های او اعتماد نمود و به همین دلیل جای تعجبی نداشت که آمریکا تحریم‌هایی این‌چنین را وضع کند.

وی با اشاره به دستاوردهای برجام، گفت: یکی از بهترین دستاوردهای برجام، فرو ریختن تابوی ارتباط با آمریکا و آن‌هایی که مدعی بودند حرف جهان را می‌فهمند، بود.

استاد حوزه علمیه اهواز، با تأکید بر اینکه امید به آمریکا، دل بستن به پوچی‌هاست، افزود: نباید نگاه مسئولان از ابتدای به آمریکا می‌بود! چراکه تجربه چندین ساله انقلاب به همگان ثابت کرده بود که آمریکا هیچ‌گاه دوست ملت ایران نبوده و هیچ‌گاه هم نمی‌تواند از اقدامات شیطانی خود دست بردارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی کنگره آمریکا را درس عبرتی برای سیاست‌مداران دانست و تصریح کرد: از این به بعد نباید هیچ حرف از مذاکره و مصالحه با آمریکا به میان آورد؛ به همین دلیل ضروری است که تمرکز فکری سیاست‌مداران و مدیران ارشد کشوری بر مقوله اقتصاد مقاومتی و توجه به سرمایه‌های داخلی میهن مقتدر ایران اسلامی باشد.

امام جمعه موقت اهواز، ایجاد وحدت میان کشورهای اسلامی را یکی از اولویت‌های مهم دستگاه دیپلماسی دولت دوازدهم خواند و گفت: توسعه جذب سرمایه‌های خارجی برای حمایت از تولید داخلی و همچنین ایجاد وحدت و همگرایی میان کشورهای جهان اسلام به محوریت جمهوری اسلامی، باید یکی از اولویت‌های جدی دولت دوازدهم باشد تا إن شاءالله قصورات گذشته در زمینه دیپلماسی بین‌المللی جبران شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه ویژه مسئولان بر اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ، اقتصادمقاومتی و محرومیت‌زدایی از کشور، اظهارداشت: هرچه مسئولان حول محور بیانات رهبر معظم انقلاب حرکت کنند، در عرصه مدیریت کشوری موفق‌تر بوده و بهتر می‌توانند آراء عمومی را جلب و آن‌ها را راضی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha