جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشنواره شعر رضوی

حوزه/ معاون تبلیغ مدرسه علمیه امام المهدی(عج) زرگان، از برگزاری جشنواره شعر رضوی در دهه کرامت خبرداد و گفت: هفته آینده مدرسه علمیه امام المهدی(عج) زرگان، میزبان تعداد زیادی از شعرای اهوازی است که به صورت زنده از شبکه جهانی الأهواز نیز پخش خواهد شد.

حجت الاسلام علوانی، معاون تبلیغ مدرسه علمیه امام المهدی(عج) زرگان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری جشنواره شعر رضوی، اظهارداشت: این جشنواره همزمان با فرا رسیدن میلاد با سعادت امام رضا(ع) در منطقه زرگان اهواز برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقاء سطح فرهنگ و تقویت بنیه‌های هنری شعرای منطقه عنوان کرد و گفت: این جشنواره برای سومین سال متوالی، از سوی مدرسه علمیه امام المهدی(عج) برگزار و با استقبال چشمگیری از شعراء و هنرمندان منطقه مواجه شده است.

حجت الاسلام علوانی، زبان شعر را زبان گویای هنرمندان برای بیان افکار و اعتقاداتشان دانست و تصریح کرد: زبان شعر، زبان تیز و برنده‌ای است که به همه تبلیغات حالتی قوی‌ و مؤثرتری می‌دهد، به ویژه وقتی که شاعری، شعر را قوی‌تر قرائت کند، تأثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

معاون تبلیغ مدرسه علمیه امام المهدی(عج)، برپایی برنامه‌هایی همچون «جشنواره شعر رضوی» را سبب تغییر در رنگ شعر بیان کرد و گفت: در گذشته‌ به زبان مذهبی شعرهای زیادی وجود داشت؛ اما کسی سخنی از پیکار، سیاست، جنگ و سلطانیت اهل‌بیت(ع) به زبان نگفته بود و همیشه دشمنان از آن استفاده می‌کردند.

وی در پایان با اشاره به زمان و مکان برگزاری این جشنواره، افزود: هفته آینده مدرسه علمیه امام المهدی(عج) زرگان، میزبان تعداد زیادی از شعرای اهوازی است که به صورت زنده از شبکه جهانی الأهواز نیز پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha