شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
​موزه هنر کاتونه نمایشگاه «هنر اسلامی سنتی و معاصر» را به نمایش گذاشت

حوزه/ موزه هنر کاتونه در شهر نیویورک پس از گذشت تقریبا ۴۰ سال برای نخستین بار اقدام به برگزاری نمایشگاهی از هنر اسلامی با عنوان «« سفر طولانی و پرپیچ و خم در هنر معاصر و سنت اسلامی» کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از tapinto، موزه هنر کاتونه در شهر نیویورک آمریکا نمایشگاهی از هنر اسلامی با عنوان « سفر طولانی و پرپیچ و خم در هنر معاصر و سنت اسلامی» برگزار می کند.

این نمایشگاه متفاوت گروه مختلفی از هنرمندان اسلامی از خاورمیانه و جنوب آسیا را گردهم آورده و در آثار هنریشان مسائل مذهبی، سیاسی و اجتماعی مرتبط با دنیای اسلام را با به کارگیری شیوه های مختلف هنری قدیمی و جدید به نمایش گذاشته اند.

الیزابت روکلیج، متصدی میهمان برای نمایشگاه گفت: حال ما با گذشته شکل گرفته است. و این هنرمندان همگی با تبار خاورمیانه و جنوب آسیا درحال پیدا کردن سنت های خاصی هستند.

وی در ادامه افزود: ابزار قدرتمندی که کاملا نگاه تازه ای به زندگی روزمره می بخشند. مسائلی مانند دین، ایده های هویت، تبار، جنسیت، درگیری های خشونت آمیز. چیزهایی که خودشان وزن باور نکردنی تاریخ را پشت سرشان دارند.

این رویداد از جهاتی برای موزه کاتونه قابل اهمیت می باشد چرا که تقریبا با گذشت 40 سال برای نخستین بار یک نمایشگاه آثار هنر اسلامی را به نمایش گذاشته است.

دبرا مولین، رئیس هیات امنای موزه گفت: آخرین باری که موزه ما نمایشگاهی تماما متعلق به آثار اسلامی برگزار کرد به سال 1980 بازمی گردد. مدت هاست که باید چنین نمایشگاهی برگزار می شد و همه بر این مسئله واقف هستند.

گفتنی است در این نمایشگاه آثار 30 هنرمند معاصر در اشکال مختلف هنری از جمله خوشنویسی اسلامی، نقاشی مینیاتور، الگوسازی هندسی، منسوجات و معماری به نمایش گذاشته شدند. هنرمندان آثار هنری معاصر و سنتی آثارشان را در این نمایشگاه عرضه کردند.

نمایش آثار قرار است تا 17 ژوئن در موزه برپا باشد و به نظر می رسد در آغاز کار با توجه زیادی از جانب بازدیدکنندگان مواجه شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha