شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خانواده

حوزه/ امروز غرب از طرق مختلف به‌ویژه استفاده از رسانه‌ها و ابزار اطلاع‌رسانی و جلوه‌نمایی، به فرهنگ ایرانی که نشأت گرفته از مبانی اسلامی است، حمله کرده و با هر ترفند و حیله‌ای، سبک زندگی غربی را به عنوان الگوی جامعه اسلامی معرفی می کند.

حجت‌الاسلام محمد محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین الگوهای غربی با فرهنگ ما تناسب ندارد و موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی مانند بالا رفتن طلاق در جامعه می‌شود، گفت: توجه به نوع زندگی و رفتار چیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) برای داشتن زندگی سالم و واقعی الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز غرب از طرق مختلف به‌ویژه استفاده از رسانه‌ها و ابزار اطلاع‌رسانی و جلوه‌نمایی، به فرهنگ ایرانی که نشأت گرفته از مبانی اسلامی است، حمله کرده و با هر ترفند و حیله‌ای، سبک زندگی غربی را به عنوان الگوی جامعه اسلامی معرفی می کند.

این کارشناس مسائل خانواده افزود: مقام معظم رهبری تأکید بسیاری بر آسیب‌شناسی سبک زندگی امروزی دارند و فرموده اند که آسیب‌شناسی به‌تنهایی در اصلاح سبک زندگی امروزی کافی نبوده و ارائه یک الگوی کامل، جهت ایجاد زمینه و بستر مناسب تکامل و هدایت بشر به‌سوی کمال، ضروری است.

وی تصریح کرد:  قرآن کریم اسوه زندگی انسان را در آیه 21 سوره احزاب، فردی معرفی می‌کند که در همه حال فرمان‌بردار خداست و اطاعت او را در تمام زوایای زندگی ملاک قرار می‌دهد« لقد کان لکم فی رسول‌الله اسوه حسنه» قطعاً برای شما رسول خدا(ص) سرمشقی نیکوست بنابراین ایده آل ترین الگوی سبک زندگی، تعمق در زندگی پیامبر اسلام(ص) است و الگوپذیری از سیره ایشان نه‌تنها مایه سعادت فردی، بلکه موجب تعالی جامعه نیز خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمد حسینی بیان کرد: کانون خانواده در جوامع غربی بسیار سست و متزلزل است، به‌طورکلی خانواده در جوامع غربی معنا ندارد که این نشان می‌دهد زندگی غربی برخاسته از عقلانیت نبوده و بر پایه هوا و هوس است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha