جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خیمه معرفت

حوزه/معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون ۸۰۰ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از خیمه‌های معرفت در خراسان‌جنوبی بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری، صبح امروز در بازدید از خیمه‌های معرفت امامزاده سیده زهرا(س) روستای نوزاد، امامزادگان و بقاع متبرکه را ملجاء و پناهگاه مردم و محل کسب معرفت دانست و اظهار داشت: مردم در طول سال به مناسبت‌های مختلف به این اماکن متبرکه مراجعه و برای برآورده شدن حاجات خود، این بزرگواران را واسطه قرار می‌دهند.

وی، شناساندن و معرفی بقاع متبرکه به مردم را ضروری دانست و بیان داشت: اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی طی سال‌های اخیر اقدامات عمرانی و فرهنگی قابل قبولی را در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه انجام داده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی به اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: برنامه‌هایی همچون آرامش بهاری توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام مختاری ایام نوروز را بهترین فرصت برای شناسایی ظرفیت بقاع متبرکه به مسافران و زائران دانست و یادآور شد: تبدیل بقاع متبرکه به کانون‌‌های فرهنگی، نشر معارف اسلامی، ترویج باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی-ایرانی از جمله اهداف فرهنگی این طرح است.

وی، زمان اجرای طرح را از 25 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه اعلام و مطرح کرد: در این طرح برخی خدمات رفاهی، فرهنگی و اسکان به مسافران و زائران داده می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی از برپایی خیمه‌های معرفت با غرفه‌های مختلف خبر داد و گفت: غرفه‌های خیمه‌های معرفت شامل کودک و نوجوان، قرائت قرآن، عفاف و حجاب، آشنایی با شهدای مدافع حرم، نقاشی خلاقانه، پاسخگویی به احکام شرعی، مشاوره روانشناختی، خانوادگی و سخنرانی چند رسانه‌‌ای است.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه روحانیون مستقر در خیمه‌های معرفت در جهت رفع مشکلات و معضلات اجتماعی به موضوعاتی مانند ازدواج، همسرداری و تربیت فرزندان می‌پردازند، تبیین کرد: فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در خیمه‌های معرفت با حضور مبلغان اعزامی از قم و بومی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه جهت جذب جوانان به بقاع متبرکه سعی کردیم با برگزاری مسابقات جذاب و اهدای جوایز عرصه را برای حضور هرچه بیشتر جوانان و کودکان فراهم کنیم، یادآور شد: عرضه محصولات عفاف و حجاب، برنامه‌های شاد فرهنگی از دیگر برنامه‌های خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی تبیین معارف اسلامی و اقامه سه نوبت نماز جماعت را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در قالب طرح آرامش بهاری ذکر و خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون 800 هزار مسافر و گردشگر نوروزی از خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری در خراسان‌جنوبی بازدید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha