جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پذیرش

حوزه/ معاون مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) اصفهان از پذیرش بدون آزمون طلاب در مقطع سطح سه تخصصی «تبلیغ»، «شیعه شناسی» و «مشاوره مذهبی» برای ترم اول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، عبدالمجید خطیب، معاون آموزشی و تهذیب مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) اصفهان، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، درباره پذیرش طلبه در رشته های تخصصی ویژه برادران در سال تحصیلی 98-97 گفت: پذیرش این دوره بدون آزمون بوده و فرصت ویژه ای برای علاقه مندان به شرکت در دوره های تخصصی سطح سه به وجود آمده است.

وی در توضیح روش جذب بدون آزمون طلاب در این دوره، افزود: در این مرحله به جای آزمون کتبی، میانگین جمع معدل پایه های تحصیلی طلاب که به صورت خود اظهاری توسط خود طلاب در سامانه ثبت نام ثبت خواهد شد، محاسبه می شود و حائزین امتیاز بیشتر برای انجام مصاحبه علمی به مراکز و موسسات تخصصی معرفی خواهند شد.

معاون آموزشی و تهذیب مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) اصفهان اضافه کرد: به تمامی علاقه مندان پیشنهاد می شود از این فرصت استثنایی نهایت استفاده را نموده و حتی الامکان در ثبت معدل پایه های تحصیلی خود به صورت مستند و با اخذ ارزیابی تحصیلی از مدیریت حوزه اقدام نمایند، زیرا در صورت عدم تطبیق معدل ثبت شده و یا عدم تایید توسط مرکز مدیریت تمامی تبعات قانونی و اداری، متوجه خود طلبه خواهد بود.

وی با بیان اینکه رشته تخصصی تبلیغ نیز در اصفهان تنها در مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی وابسته دفتر تبلیغات اسلامی تدریس می شود، ادامه داد: هدف از ایجاد این رشته تخصصی تربیت مبلغان کارآمد و مجهز به علوم و فنون روز تبلیغ است، این رشته حدود 70 واحد درسی دارد و دروس ترم آخر این رشته در موضوعات تخصصی مانند خانواده ، مدیریت مسجد، کودک و نوجوان و فن خطاب ارائه خواهد شد.

خطیب افزود: سرفصل های رشته شیعه شناسی درباره مباحث و موضوعات تاریخی و همچنین مباحث کلامی است . وی اضافه کرد که رشته شیعه شناسی و  رشته مشاوره اسلامی از رشته های  بسیار جذاب و پرطرفدار در حوزه علمیه می باشد.

معاون آموزشی و تهذیب مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی اصفهان اظهار داشت: از آنجایی که عموم طلاب حوزه های علمیه از صبح تا ظهر مشغول تحصیل، تحقیق و یا تدریس در مراکز حوزوی و تبلیغی هستند، علاوه بر اعطا کمک هزینه ماهانه تحصیلی به گونه ای برنامه ریزی شده است که اکثر کلاس های دوره های تخصصی بعد از ظهرها برگزار شده و  دوره نیز در حداقل زمان به اتمام برسد.

وی درباره نحوه ثبت نام دواطلبان و علاقه مندان، گفت: متقاضیان می توانند برای ثبت نام از چهاردهم تا ۳۱ فروردین ماه به سایت اینترنتی Morsalat.ir مراجعه و یا بصورت حضوری از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر برای ثبت نام به ساختمان شماره یک دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان واقع در خیابان حافظ مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32208001 داخلی 7222 تماس بگیرند.

 معاون آموزشی و تهذیب مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: به آن دسته از طلابی که دارای نواقص محدود در آخرین سال اتمام سطح دو  می باشند به مدت یک ترم فرصت داده می شود تا نواقص خود را به اتمام رسانده و مدرک سطح دو خود را ارایه نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha