پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر مجتمع آموزشی تربیتی دخترانه هدی

حوزه/ مدیر مجتمع آموزشی تربیتی دخترانه هدی وابسته به جامعه الزهرا(س)۹ از آغاز پیش ثبت نام دوره‌های تحصیلی پیش‌دبستان، دبستان و دبیرستان‌های این مجموعه در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، علیرضا کبیری، مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی امروز در نشست خبری به تشریح فعالیت ها و چشم انداز این مرکز آموزشی و تربیتی پرداخت و عنوان کرد: هر چند رسالت اصلی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، زمینه‌سازی تحصیل و تربیت بانوان، هماهنگ با برنامه‌های حوزوی است؛ بر کسی پوشیده نیست که فعالیت در عرصه‌ی تعلیم و تربیت دختران امروز، تأثیر درخوری در تربیت مادران و بانوان فردای کشور دارد.

*راه‌اندازی دبیرستان علوم و معارف اسلامی در سه شهر کشور

وی اظهار داشت: تعامل و بهره‌گیری آموزش و پرورش از نهادهای حوزوی، همواره موجب تسهیل در دستیابی به اهداف عالی ترسیم شده در عرصه‌ی تعلیم و تربیت در نظام اسلامی بوده است، از این رو، پنج سال پس از تأسیس جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، اعضای محترم هیئت مؤسس با شناختی بلند و درست از نیازهای ‌آن‌روز جامعه‌ی اسلامی با کسب مجوز قانونی از وزارت آموزش‌و‌پرورش، در سال 1368 دبیرستان دخترانه‌ی علوم ومعارف اسلامی هدی را در قم تأسیس کردند.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی افزود: دبیرستان‌های دخترانه‌ی علوم و معارف اسلامی هدی وابسته به جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به‌تدریج در شهرهای کرمان، بوانات، کهنوج و رفسنجان نیز تأسیس شد.

وی افزود: در سال جاری موفق شدیم از سوی کمیته دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی، مجوز راه‌اندازی دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی در شهرهای تکاب، اقلید و نیشابور را دریافت کنیم که در سال تحصیلی 98-97 جهت پذیرش دانش آموزان اقدام می‌کنند.

کبیری تصریح کرد: در پی نتایج درخشان تأسیس مدارس علوم و معارف اسلامی، جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برای پاسخگویی به درخواست مردم وفادار به مذهب و آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین تلاش در جهت رفع دغدغه‌های خانواده‌های متدین و شناسایی استعداد‌های برتر از سنین پایین‌تر برای تعمیق‌بخشی به کارهای تربیتی و نهادینه کردن آن‌ها، تأسیس مجتمع آموزشی تربیتی غیردولتی هدی را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: مجتمع آموزشی تربیتی غیردولتی هدی با راه‌اندازی دبستان هدی در سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد و به تدریج این مدارس تا دبیرستان دوره‌ی دوم در رشته‌های مختلف علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی گسترش یافت.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی تأکید کرد: این مجموعه برای نهادینه کردن فرهنگ ناب و انسان‌ساز محمدی(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) در سایه‌ی فضای معنوی و الهام‌بخش حوزه، فعالیت خود را آغاز کرده و با برخورداری از امکانات و توشه‌ی غنی اساتید و فرهیختگان، گام‌های مؤثری در زمینه‌سازی و قوام‌بخشی تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش کشور برداشته است.

کبیری اظهار داشت: کسب بیش از 70 رتبه‌ی برتر قرآنی، حدود 30 رتبه‎ی برتر پژوهشی و بیش از 50 رتبه‌ی برتر فرهنگی و همچنین شرکت در آزمون‌ها و المپیادهای علمی از جمله دستاوردهای مجتمع آموزشی فرهنگی هدی در این سال‌ها است.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی دخترانه هدی عنوان کرد: «مادری نمونه شدن» یکی از اهداف این مجتمع است که بر اساس آن، فعالیت‌های علمی و فرهنگی خود را برنامه‌ریزی می‌کند.

وی افزود: آموزش‌های ویژه در حوزه‌های قرآن، احکام، پژوهش، مهارت‌های زندگی، خردورزی و فعالیت‌های ویژه ورزشی بخشی از برنامه‌های مجتمع آموزشی تربیتی هدی است.

*حضور بیش از 3 هزار دانش‌آموز، قرآن‌آموز و زبان‌آموز در مجتمع هدی

کبیری یادآور شد: مجتمع آموزشی تربیتی هدی، با جامعه مخاطب بیش از 3 هزار دانش‌آموز، قرآن‌آموز و زبان‌آموز در قم و شهرستان‌ها با مدیریت مستقل و حضور کارشناسان قرآنی، آموزشی، پرورشی، فناوری، مالی و مجموعه نزدیک به ۴۰۰ نفر از کارکنان همکار در تدریس و امور اجرایی آموزشگاه‌ها فعالیت می‌کند.

وی بیان داشت: این مجموعه جهت دستیابی به چشم‌انداز ترسیم شده و قوام‌بخشی به فعالیت مدارس، بخش‌های مختلفی از جمله آموزشگاه تخصصی قرآن کریم، آموزشگاه تخصصی زبان‌های خارجی و آموزش‌های تخصصی رایانه را به عنوان پشتیبان فعالیت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی خود دارا است.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی دخترانه هدی عنوان کرد: در حال حاضر مجتمع هدی در تمام دوره‌های تحصیلی مشغول به فعالیت است.

کبیری اظهار داشت: پیش دبستان، دبستان‌های دوره‌ی اول و دوم، دبیرستان‌های دوره‌ی اول و دوم و تنها دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی هدی در دونوبت روزانه و بزرگسالان در قم، از جمله آموزشگاه‌های این مجموعه است.

وی افزود: مجتمع آموزشی تربیتی هدی با وجود گذشت حدود سی سال از تأسیس دبیرستان علوم و معارف اسلامی هدی، تنها دبیرستان علوم و معارف اسلامی در قم است و سالانه تعداد زیادی از دانش‌آموختگان این آموزشگاه برای ادامه‌ی تحصیل وارد حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های معتبر کشور می‌شوند و پس از پایان تحصیلات عالی در کرسی تدریس و تحقیق و خدمات فرهنگی و اجرایی در کشور و حتی بین‌الملل از جمله لیگ علمی پایا و راهیابی سالانه بیش از صد نفر از دانش‌آموزان این آموزشگاه در مراکز حوزوی و دانشگاه های کشور نقش‌آفرین هستند.

*راه‌اندازی دبیرستان بزرگسالان معارف اسلامی در مجتمع هدی

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی دخترانه هدی تصریح کرد: فعالسازی دبیرستان بزرگسالان معارف اسلامی و پیش دبستان نوبت عصر از ویژگی‌های خاص سال تحصیلی ۱۳۹۶ در مجتمع هدی است.

کبیری به ایجاد دبیرستان بزرگسالان در رشته علوم و معارف اسلامی در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اشاره کرد و گفت: دبیرستان علوم و معارف اسلامی ویژه بزرگسالان به منظور پیشگیری از ترک تحصیل دخترانی که به دلیل تأهّل از حضور در دبیرستان روزانه منع می‌شوند و هموارسازی راه تحصیل برای بانوانی که به دلیل افزایش سن، از آموزشگاه‌های روزانه محروم‌اند و همچنین تسهیل ادامه تحصیل برای تمام علاقه‌مندان به این رشته راه‌اندازی شده است.

وی بیان داشت: از آنجا که بخشی از بانوان طلبه به صورت نیمه‌وقت و در نوبت عصر در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تحصیل می‌کنند؛ مجتمع هدی با هدف آسان‌سازی تحصیل و رفع دغدغه‌های این بانوان، مجوز فعالیت پیش‌دبستان در نوبت عصر را نیز دریافت کرده است تا هم طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و هم داوطلبان مستعد و علاقه‌مند از این امکان در نوبت عصر بهره‌مند شوند.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی با بیان اینکه 200 نفر از دانش‌آموزان مدارس هدی در سال تحصیلی 96-95 به مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی راه یافته‌اند، به آغاز پیش ثبت نام مجتمع آموزشی تربیتی هدی در سال تحصیلی 98-97 اشاره کرد و افزود: فرایند پذیرش در دبیرستان های دوره ی دوم هدی ۱۵ اسفندماه ۱۳۹6 و برای دیگر دوره های تحصیلی از پیش دبستان تا دبیرستان دوره ی اول از 18 فروردین 1397 آغاز شده است و پیش‌ثبت‌نام تا 15 اردیبهشت ۱۳97 ادامه خواهد یافت.

کبیری ادامه داد: پیش‌ثبت‌نام در این مجتمع به صورت الکترونیک و از طریق نشانی http://www.hodaschools.ir/‎ و ورود به سامانه‌ی پیش‌ثبت‌نام امکان‌پذیر است.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان به ادامه‌ی تحصیل در دبیرستان بزرگسالان معارف اسلامی هم از ۱۵ اسفندماه می‌توانند به صورت حضوری جهت پیش‌ثبت‌نام اقدام کنند.

*پذیرش بیش از هزار نفر در مجمتع آموزشی تربیتی هدی در سال 97

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی دخترانه هدی بیان داشت: پیش‌دبستان هدی با ظرفیت ورودی ۱۴۰ نفر در نوبت صبح و همین میزان در نوبت عصر، دبستان‌های هدی با ظرفیت ورودی ۲۵۰ نفر در پایه‌های مختلف، دبیرستان‌های هدی با ظرفیت ورودی ۲5۰ نفر در پایه‌های مختلف و دبیرستان معارف اسلامی با ظرفیت ورودی ۱۲۰ نفر در پایه‌ی دهم پذیرش دارند.

کبیری تصریح کرد: مجتمع هدی در سال تحصیلی ۱۳97 در پیش‌دبستان، پایه‌ی اول و چهارم دبستان و پایه‌ی هفتم دوره ی اول متوسطه و پایه‎ی دهم در رشته‌های علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی و در پایه‌ی دهم در رشته علوم و معارف اسلامی، پذیرش دارد.

وی اظهار کرد: دبیرستان‌ علوم و معارف اسلامی هدی با ارزیابی‌های کتبی و حضوری بر اساس ظرفیت، تعدادی از علاقه‌مندان مستعد را پذیرش می‌کند و داوطلبان ثبت‌نام در پیش‌دبستان و دبستان‌ها و دبیرستان‌های هدی، با برگزاری ارزیابی حضوری به همراه مادر، پذیرش می‌شوند.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی دخترانه هدی، زمان برگزاری ارزیابی کتبی دبیرستان‌ علوم و معارف اسلامی را ۲0 اردیبهشت سال 97 عنوان کرد و گفت: آغاز ارزیابی حضوری دبیرستان‎ها در تیر ماه  ۱۳97 است و ارزیابی‌های حضوری در پیش دبستان و دبستان‌ها از ۱7 اردیبهشت ماه آغاز می‌شوند.

کبیری با بیان اینکه پذیرش در دوره های تحصیلی مجتمع هدی با ارزیابی استعداد تحصیلی و سایر صلاحیت ها است، تصریح کرد: متقاضیان حتما دفترچه راهنما را برای دریافت اطلاعات تکمیلی، مواد و ضرایب آزمون، شرایط عمومی پذیرش و چگونگی و مراحل پیش‌ثبت‌نام از طریق سامانه‌ی الکترونیک http://www.hodaschools.ir مطالعه کنند.

وی اضافه کرد: نتایج نهایی و اسامی پذیرفتگان پس از پایان مراحل ارزیابی در هر دوره، از طریق درگاه اطلاع رسانی هدی اعلام می‌شود.

* برنامه‌های مکمل علمی-فرهنگی

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی دخترانه هدی به برنامه های علمی فرهنگی این مجموعه اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت برنامه‌های درسی، منابع آموزشی، شبکه‌ی ملی اطلاعات و ارتباطات و فرصت اردوها و فعالیت‌های برون مدرسه‌ای، بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی، برپایی نمایشگاه‌ و شرکت در فعالیت‌های قرآنی، علمی و فرهنگی، طرح‌های متنوع کتابخوانی، آزمون‌های جامع علمی، ایجاد زمینه‌ی مناسب برای فعالیت تشکیلات دانش‌آموزی، بخشی از ابزارهای این مجتمع در کشف و پرورش استعدادهای درونی دانش‌آموزان و تقویت معرفت آنان است.

کبیری یادآور شد: برنامه‌ریزی در جهت افزایش مشارکت و اثربخشی خانواده‌ها و تعامل فعال و هدفمند مدارس و آموزشگاه‌ها با خانواده‌ها از جمله اولویت‌های این مجتمع آموزشی تربیتی است.

وی اظهار داشت: این تعامل در قالب‌های متفاوت از جمله تشکیل و فعالیت انجمن‌های اولیا و مربیان، مشارکت خانواده‌ها در فعالیت‌های آموزشی و تربیتی، فراهم نمودن خدمات مشاوره‌ای و تنظیم دوره‌های آموزش خانواده با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در حوزه‌ی تعلیم و تربیت از جمله  حجت الاسلام تراشیون، حجت الاسلام  عظیمی و سناوندی انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha