پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: فشار روانی به سطح و بدنه جامعه، از سوی آمریکا وایادی آنها در جهان در درجه نخست و فشار اقتصادی در درجه دوم بر روی عامه مردم، باعث می شود یک نوع عدم امنیت وآرامش و همچنین اضطراب در وجود انسان ها به وجود آید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، پیش از ظهر امروز در جلسه مسئولان معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدریت حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: در رابطه با امام موسی کاظم(ع) براساس روایات این گونه بیان شده  است که بر امر تقیه ومدارا با شیعیان و مردم بسیار تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه سیره امام موسی کاظم(ع) براین منوال بود که سعی می کرد که همواره مانع از ایجاد تنش و چالش در جامعه شود و بر امر وحدت مسلمین توجه داشتند، گفت: در آن زمان امام  موسی کاظم(ع) و خاصه شیعیان همواره بر اساس تقیه رفتار می کردتد، به نحوی که هشام از اصحاب امام به نحوی کاملا تقیه می کرد که حکام ظالم برای آن که بتوانند از او اعتراف بگیرتد که به امامان اعتقاد دارند مناظره ای برپا کردند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: فضای خفقان در زمان امام موسی کاظم(ع) به اندازه ای زیاد بود که امام معصوم از ادعیه برای انتقال معارف استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: در شرایطی فعلی هم وضع در جهان اینگونه است، علی رغم آن که شیعه در جهان رشد داشته است، ولی نسبت به کل عالم، شیعیان دارای محدودیت و محصوریت هستند، لذا با توجه به شرایط زمانی ومکانی باید عمل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی عنوان کرد: امروز فشارها بر شیعیان از سوی استکبار، وهابیت وصهیونیست و ایادی آنها بسیار زیاد است. از حربه هایی که آنها امروز به کار گرفته اند تنگ تر کردن دایره تبلیغ شیعیان در جهان است، چرا که منافع خود را با اسلام  ناب درتعارض می دیدند.

وی افزود: فشار روانی به سطح وبدنه جامعه ما از سوی آمریکا و ایادی آنها در جهان در درجه نخست و فشار اقتصادی در درجه دوم  بر روی عامه مردم باعث می شود یک نوع عدم امنیت وآرامش و همچنین اضطراب در وجود انسان ها چون طلبه بوجود می اید.

* طلبه امروزی باید در عرصه های مختلف پاسخگو باشد

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی زمینه ساز بسیاری از مشکلاتی است که امروز ما در بدنه اجتماع می بینیم، آشفتگی در سطوح اجتماعی ماحصل فشارهای اقتصادی و بی مدیریتی است.

وی ادامه داد: در همین راستا ما به عنوان مسئولان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان نیز باید شناخت صحیح از وضعیت موجود حوزه های علمیه داشته باشند، ما هم قبول داریم درس و مباحث حوزه باید متناسب با نیازهای روز باشد

حجت الاسلام والمسلمین مومنی خاطرنشان کرد: وظایف حوزه علمیه امروز با گذشته متفاوت و متغیر است و حتی رسالت طلبه صدسال گذشته با طلبه امروز متفاوت شده است.

وی تاکید کرد: طلبه امروزی باید در عرصه های مختلف پاسخگو باشد، و لذا طلبه باید برای همه  مطالبات آموزش دیده و مهارت کسب کرده باشد که اگر چنین مهمی اتفاق نیفتد، دچار یک سردرگمی و یاس می شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: برنامه ریزی ها باید دقیق تر و جامع تر در مرکز مدیریت صورت گیرد، افزایش سعه صدر در برخورد با طلابی که به مسئولین و معاونین مراجعه می کند، امروزه بسیارضروری است .

وی  اظهار داشت: در مقابل خواسته های طلاب حوزه علمیه به حق ویا ناحق باید با اخلاق خوش برخورد کرد و با زبان خوش پاسخگو و راهنمای آنها باشیم، اداره مسائل به نحو صحیح و نظارت بر امور، وظیفه یکایک مسئولین در هر سطحی از جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ابراز کرد: در معاونت تهذیب باید همه با برنامه ریزی بهتر و با سعه صدر بهتری با طلاب برخورد کنیم، بر ما فرض است فاصله خود را در هرسطح با طلاب کم کنیم و با دیدار حضوری و چهره به چهره با طلاب از دغدغه های آن، خواسته ها ومطالبات آنها در مدارس علمیه آگاه شویم.

وی در پایان تصریح کرد: براین منطق معاونت تهذیب در سال جدید یک مسول برنامه ریزی تعیین کرده است که بتوانند برنامه ریزی دقیق تری انجام گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha