سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
عید مبعث

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، رشد و تعالی اخلاقی بشر را از جمله مهم ترین اهداف بعثت انبیای الهی به ویژه نبی مکرم اسلام عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث به همه مسلمانان جهان ابراز داشت: همه مردم دارای حیات مادی هستند که روح به این بدن و جسم تعلق دارند و تا روح در این بدن است دارای حیات مادی می باشد، ضمن آن که در زمان خواب این تعلق کمتر شده و در زمان مرگ، قطع می شود.

وی افزود: این حیات مادی برای ما انسان ها و همچنین حیوانات وجود دارد و از این رو در داشتن صرف حیات مادی ، میان ما و مشرکین و منافقین و کفار ، تفاوتی نیست.

این استاد اخلاق حوزه خاطرنشان کرد: با این وجود ، انبیای الهی به ما امتیاز بالاتری دادند به این معنا که با هدایت های خود کوشیدند تا ما از حیات مادی و دنیوی که از آن به حیات حیوانی نیز تعبیر می شود، به حیات طیبه برسیم و اساساً در این صورت است که انسان ها به مقامات و درجات عجیب و متعالی می رسند.

وی گفت: در پرتو حیات طیبه ، انسانی که اول کار جهل محض است ،آخر کار می شود به علم الهی دست می یابد، همان طور که آغاز کارش عجز مطلق است در نهایت به اراده پروردگار به قدرت الهی دست پیدا می کند و به همین طریق آدمی که اول کارش فقر است، در آخر به مظهر غنای الهی تبدیل می شود.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در حقیقت انبیای الهی با بعثت خویش آمدند که در ما تحولی ایجاد کرده و ما را از مُلکی بودن به ملکوتی بودن برسانند که به طور خاص در بعثت رسول الله(ص) این امر بالاتر و مشهودتر است.

وی با بیان این که تحقق این تحول روحی به سمت معارف دینی و مکارم اخلاقی از جمله اهداف مهم بعثت رسول مکرم اسلام می باشد، گفت: ما نیز موظف هستیم به تبعیت از پیامبر(ص) در مسیر رشد و تعالی روحی و اخلاقی جامعه بکوشیم و این هدف والا را به سهم و توان خود محقق سازیم.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha