جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی آثار و برکات زیادی در جامعه دارد، گفت: حضور طلاب سرشناس خارجی در مسابقات قرآنی سبب توجه بیشتر به این مسابقات و تشویق افراد برای قدم گذاشتن در این وادی و سرانجام شرکت در این مسابقات می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت‌الله محسن فقیهی درخصوص دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن ويژه طلاب حوزه‌هاي علميه جهان اسلام اظهار كرد: برگزاری مسابقات قرآنی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های قرآنی بسیار مؤثر است، زیرا از یک سو سبب ترویج فرهنگ قرآنی در تمامی کشورهای مسلمان می‌شود و از سویی دیگر سبب تشویق و ترغیب علاقه مندان در این عرصه می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: همچنین مسابقاتی که در زمينه قرآن برگزار می‌شود، به این دلیل است که ماتوجه بیشتری به قرآن کرده و آن را راهنمای زندگی خود قرار دهیم که این خود تأثیر بسیار مثبتی در جامعه می‌گذارد.

وی با اشاره به حضور طلاب خارجی در این مسابقات گفت: حضور طلاب خارجی در این مسابقات نیز از چند بعد حائز اهمیت است. اول اینکه سبب گستردگی معارف قرآنی در تمامی کشورهای مسلمان می‌شود و دوم اینکه سبب می‌شود تا تمام جهانیان به اهمیت توجه به یادگیری و حفظ قرآن و معارف آن پی ببرند و سوم اینکه وحدت میان مسلمانان جهان را به همراه دارد.

آیت الله فقیهی با اشاره به برگزاری مسابقات در قم خاطرنشان کرد: از آنجایی که یکی از بزرگترین مراکز حوزه‌های علمیه در قم قرار دارد و مراجع عظام تقلید نیز در این شهر حضور دارند، این امر سببب ترغیب بیشتر حضور چهره‌های درخشان و مبلغ قرآنی در سراسر کشور برای حضور در این مسابقات می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی آثار و برکات زیادی در جامعه دارد، گفت: به طوري كه حضور طلاب سرشناس خارجی در مسابقات قرآنی سبب توجه بیشتر افراد چه در داخل و چه خارج از کشور به این مسابقات و تشویق آنها برای قدم گذاشتن در این وادی و سرانجام شرکت در این مسابقات می‌شود و همچنین اهمیت توجه به قرآن در میان جهانیان، بیش از پیش آشکار می‌شود که این تنها نمونه‌ای از این آثار و برکات است.

 

 

۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha