شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت ابوالفضل العباس(ع) آنچنان شجاعت را با ادب، متانت و معرفت درآمیخت که در طول تاریخ اسوه و الگوی آزادگان جهان و الهام بخش روح‌های بلند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه قزوین، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: در طول جنگ تحمیلی رزمندگان اعم از سپاهی، بسیجی و ارتشی با تأسی از این تربیت یافته مکتب علوی آماده جانبازی و فداکاری در راه آرمان‌های اسلام و انقلاب شدند و درصیانت از مرزهای مادی و معنوی از چیزی فروگذار نکردند و در پیروی از مکتب حسینی حماسه‌های جاویدی خلق کردند.

وی با بیان این که حضرت عباس(ع) آمد تا برادری را معنا کند، وفا را شرح دهد، ایثار را الگو باشد، شجاعت را تفسیر کند و دلاوری را مصداقی والا شود، افزود: حضرت عباس(ع) فرزند کسی است که آیه 207 سوره بقره در شانش نازل شد و از سلاله دودمانی است که اسوه ایثار و از خود گذشتگی بودند و سوره هل اتی، در شان ایثار ایشان نازل شده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: حضرت ابوالفضل العباس(ع) آنچنان شجاعت را با ادب و متانت و معرفت درآمیخت که در طول تاریخ اسوه و الگوی آزادگان جهان بوده و الهام بخش روح‌های بلند است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: فداکاری، ایثار و جانبازی در اسلام و مکتب اهل بیت(ع) از جایگاه ویژه ای برخوردار است، بطوری که امیر مومنان در جایی ایثار را برترین فضیلت اخلاقی می داند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: هر چند خداوند مقام والایی به همه مجاهدان فی سبیل الله در روز قیامت عطا می‌کند، ولی با این وجود همه شهدا در صحرای محشر به مقام حضرت اباالفضل العباس(ع) غبطه می‌خورند و این امر نشان دهنده عظمت این شخصیت برجسته است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: درس گرفتن از این ایثار و از خودگذشتگی و به کار بستن آن در زندگی باعث حل بسیاری از معضلات اجتماعی و خانوادگی خواهد شد.

وی اظهار کرد: آنچه حضرت ابوالفضل العباس(ع) را از دیگران متمایز کرد و امروز نیز بعد از گذشت قرن‌ها به عنوان ویژگی برتر ایشان زبانزد خاص و عام است، ادب ایشان بود که در میان همه یاران امام (ع) که مزین به ادب بودند، جلوه بیشتری داشت و به عنوان ویژگی اخلاقی شاخص ایشان شناخته می‌شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha