پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محبی

عضو شورای حوزه علمیه قزوین، وفاداری قمر بنی هاشم(ع) به ولایت را مهمترین درس برای جامعه امروز دانست و گفت: حضرت عباس علیه السلام در واقعه کربلاء قهرمانانه ایمان و وفاداری خود را اثبات کرد و به همراه سه برادر در دفاع از ولایت شهید شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی، صبح امروز  در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت عباس(علیه السلام) در واقعه کربلاء قهرمانانه ایمان و وفاداری خود را اثبات کرد و به همراه سه برادر «عثمان»، «جعفر» و «عبدالله» سلام الله علیهم، در دفاع از ولایت شهید شدند.

وی افزود: آن حضرت، قامتی رشید، چهره ای زیبا و شجاعتی کم نظیر داشت و به خاطر سیمای جذابش او را «قمربنی هاشم» می گفتند و در حادثه کربلا، سمت پرچمداری سپاه حسین (ع) و سقایی خیمه های اطفال و اهل بیت امام را داشت و در رکاب برادر، غیر از تهیه آب، نگهبانی خیمه ها و امور مربوط به آسایش و امنیت خاندان حسین (ع) نیر بر عهده او بود و تا زنده بود، دودمان امامت، آسایش و امنیت داشتند.

وی اظهار کرد: آنچه بیشتر از چهره حضرت عباس(ع) در ذهن ها به تصویر کشیده شده و زبان ها گویای آن است "شجاعت" اوست؛ حال آن که قبل از همه چیز، آن حضرت یک بنده سراپا تسلیم الهی است، و تمام عظمت ها و ارزش های او زیر سایه همین بندگی و اطاعت محض الهی قرار دارد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت عباس(ع) به سبب عظمت شخصیت و زندگی سالم و الهی که مورد نظر و خرسندی ذات اقدس الهی است، به چنان جایگاهی می رسد که در زیارت ماثوره از امام صادق(ع) آن حضرت را عبد صالح خداوند می خوانند.

حجت الاسلام محبی تصریح کرد: بادت و سجده برای پروردگار: قرآن یکی از نشانه های بندگان مخلص خدا را آثار سجده در پیشانی آنها می داند: «سیماهم فی وجوههم من اثر السجود»: «نشانه های آنها در صورت هایشان بر اثر سجده های زیاد [در پیشگاه الهی نمایان] است.» و حضرت عباس(ع) این گونه بود؛ در تاریخ می خوانیم: «وبین عینیه اثر السجود» [در پیشانی] و بین چشمان او اثر سجده [نمایان] بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha