جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بحرین

حوزه/ موارد نقض حقوق بشر و جنایت های آل خلیفه نسبت به مردم بحرین، امسال در حالی ۴۱ صفحه از گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا را به خود اختصاص داد که آمریکا و سایر کشورهای غربی در برابر این همه جنایت هیچ اقدامی انجام نداده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، موارد نقض حقوق بشر و جنایت های آل خلیفه نسبت به مردم بحرین، امسال 41 صفحه از گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا را به خود اختصاص داد. این گزارش حقوق بشری مربوط به سال 2017 میلادی است.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی که روز جمعه گذشته منتشر کرد، اعلام نمود یکی از مهم ترین موارد نقض حقوق بشر در بحرین مربوط به گزارش هایی است که نشان می دهد نیروهای امنیتی منامه مرتکب قتل غیر قانونی و خودسرانه شهروندان می شوند؛ چراکه در ماه می گذشته نیروهای امنیتی 5 نفر از تظاهرات کنندگان را در جریان حمله به منزل شیخ عیسی قاسم(مرجع اعلای دینی در بحرین) به قتل رسانده اند.

در این گزارش همچنین به مرگ هشت نفر از بازداشت شدگان در فاصله میان ماه می و آوریل و تردید در مورد قتل عبدالله العجوز 22 ساله وجود دارد که این گونه اعلام کردند که هنگام تلاش پلیس برای بازداشت وی از روی پشت بام افتاده است.

در گزارش وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: این موارد در حالی است که شکنجه زندانیان و بازداشت غیر قانونی شهروندان و محرومیت آنها از محاکمه عادلانه امری شایع است.

علاوه بر این در ژانویه 2017 منامه سه نفر از قربانیان شکنجه را پس از محکوم ساختن در پرونده قتل افسر پلیس اماراتی اعدام کرد.

در این گزارش آمده است: یکی از موارد مهم دیگر در ارتباط با شکنجه شهروندان، مربوط به خانم ابتسام الصائغ فعال حقوق بشر است که در جریان بازجویی توسط نیروهای امنیتی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. الصائغ در سال گذشته مانند بسیاری از شهروندان بازداشت شد و همه مجبور شدند در شرایط سخت زندان به سر ببرند به گونه ای که جان آنها به سبب ضرب و جرح و وخامت شرایط بهداشتی در معرض خطر قرار گرفت و پس از تمام این اقدامات، نظام بحرین ارتباط میان زندانیان و خانواده های خود را تا چند روز قطع کرد.

وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: با وجود اینکه برخی روحانیون شیعه که در جریان حمله نیروهای امنیتی به الدراز بازداشت شده بودند، آزاد شدند، همچنان ده ها روحانی و فعال حقوق بشر پشت میله های زندان هستند که از جمله آنها شیخ علی سلمان، عبدالهادی خواجه و نبیل رجب هستند و این در حالی است که تهمت های جدیدی نیز در مورد جاسوسی به شیخ سلمان نسبت داده شده است.

بنا بر این گزارش حقوق بشری، نظام بحرین همچنین آزادی بیان و آزادی مطبوعات را نیز محدود ساخته و افراد زیادی را در این زمینه بر اساس قانون امنیتی ملی بازداشت کرده تا جلوی حرف زدن و فعالیت رسانه های و اجتماعی آنها را بگیرد.

وزارت خارجه آمریکا افزود: یکی دیگر از مجازات های نظام بحرین برای مردم این است که تابعیت آنها را سلب می کند و تابعیت بحرینی بسیاری از شخصیت های سیاسی و دینی مخالف نظام تا کنون سلب شده است که یکی از این شخصیت ها شیخ عیسی قاسم است که تابعیت وی به صورت خودسرانه و غیر قانونی در تابستان 2016 لغو شد و این اقدامات بخشی از حملات وسیعی است که اکثریت شیعه بحرین در معرض آن قرار دارند.

این گزارش آمریکا در حالی منتشر می شود که سفیر آمریکا در بحرین فقط در چند روز پیش در مراسم جشن استقلال آمریکا که در بحرین برگزار شد به تملق و چاپلوسی از پادشاه بحرین پرداخت و از سوی دیگر پایگاه نظامی آمریکا در این کشور قرار دارد و از این رژیم ظالم حمایت می کند و از سوی دیگر آمریکا و سایر کشور های غربی مدعی حقوق بشر با وجود با خبر بودن از جنایت های آل خلیفه و موارد گسترده نقض حقوق بشر در این کشور چشم از این جنایت ها فرو بسته اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha