جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آزمون ورودی حوزه علمیه یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه آزمون ورودی حوزه علمیه یزد صبح امروز برگزار شد، از افتتاح مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه خبر داد و گفت: محدودیتی برای پذیرش طلبه در سال تحصیلی جدید در استان یزد نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، آزمون ورودی سال تحصیلی جدید حوزه علمیه یزد صبح امروز همزمان با سراسر کشور در مسجد روضه محمدیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس با بیان اینکه آزمون ورودی حوزه علمیه یزد صبح امروز با حضور 350 نفر برگزار شد، اظهار داشت: این عزیزان در زمان‌هایی که فراخوان ثبت نام حوزه علمیه منتشر شد با مراجعه به سایت حوزه علمیه مراحل ثبت نام خود را پشت سر گذاشتند و امروز برای ورود به حوزه در آزمون شرکت کردند.

مدیر حوزه علمیه یزد افزود: این آزمون، همزمان با سراسر کشور برگزار شد و پس از اعلام نتایج افراد طی چند مرحله گزینش و بعد از تائید نهایی به تحصیل دروس حوزوی مشغول می‌شوند.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان روحانیت باید چند مرحله را پشت سر بگذارند گفت: مرحله اول آزمون ورودی، مرحله دوم مصاحبه، مرحله سوم اختبار و تثبیت به صورت یک ماه و مرحله چهار تحقیقات میدانی است که اگر در هر مرحله فرد بتواند امتیازات و تأییدیه‌های لازم را کسب کند می‌تواند به دریافت کد طلبگی به تحصیل در مدارس علمیه مشغول شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال برای جذب طلبه در استان یزد با هیچ محدودیتی روبه رو نیستیم خاطرنشان کرد: امسال اگر همه شرکت کنندگان نیز بتوانند در آزمون ورودی نمرات قابل قبول را به دست آورند، با هیچ محدودیتی برای پذیرش آن‌ها روبه رو نیستیم.

مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه سال تحصیلی جدید در استان یزد با افتتاح یک مدرسه علمیه جدید آغاز می‌شود اذعان داشت: امسال مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه با ظرفیت پذیرش 50 نفر کار خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: به جز شهرستان‌های خاتم و اشکذر، کلیه شهرستان‌های استان یزد دارای مدارس علمیه برادران هستند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha