پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ همایش آکادمی اسلامی آلمان و ظرفیت های بین المللی حوزه های علمیه

حوزه/ مسئول اروپا و آمریکای دفتر مقام معظم رهبری بر لزوم پرورش طلاب و حوزه های علمیه خارج از کشور متناسب با جامعه هدف شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی شامگاه شنبه در همایش آکادمی اسلامی آلمان و ظرفیت های بین المللی حوزه های علمیه که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: ایجاد حوزه علمیه در اروپا بسیار مهم و ضروری است ولی باید با در نظر گرفتن بایسته هایی این کار را انجام داد.

وی افزود: حوزه های علمیه به سه بخش آموزش، پژوهش و تبلیغ را در دستور کار خود دارد؛ البته  لزوما مخاطب توجه تنها طلاب نیستند بلکه مدیران و رهبران این حرکت علمی نیز مورد توجه هستند.

مسئول اروپا و آمریکای دفتر مقام معظم رهبری اظهارکرد: در مورد آموزش باید توجه کرد چه مسائلی نیاز است تا آموزش داده شود؛ متأسفانه بسیاری مواردی که در قم احساس ضرورت می کنیم، همان ها را در حوزه های اروپا منتقل می کنیم درحالی که باید متناسب با جامعه هدف به طلاب آموزش داده شود.

وی تصریح کرد: در خصوص آموزش موضوع  تسلط به زبان بسیار مهم است و باید به زبانی سهل که به بهترین وجه می تواند پیام ما را منتقل کند، توجه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی به نقشه راهی که مقام معظم رهبری در مورد تبلیغ بیان داشتند اشاره کرد و گفت: طبق فرموده رهبری باید برای غربی ها سخن نو داشت و به دنیا فهماند حرف هایی تازه برای گفتن داریم.

وی ابراز داشت: امروز وقتی صحبت از اقلیت ها می شود، اقلیت های مسلمان در جوامع غیر مسلمان را نیز شامل می شود و باید حوزه های علمیه این را جز بایسته ای خود قرار دهند که در آموزش، پژوهش و تبلیغ  به مسائلی که خاص آن مناطق است ورود پیدا کنند.

وی در پایان از تلاش های لازم در جهت توسعه مهارت های زبانی و ارتباطی مبلغان خبرداد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha