جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گفتگو

حوزه/ نویسنده کتاب «فرزانگان علم و سخن» استان قزوین از چاپ این اثر ارزشمند درسال جاری خبر داد.

رضا صمدیها در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، گفت: کتاب «فرزانگان علم و سخن» در 600 صفحه به معرفی مجتهدین و وعاظ معروف استان قزوین می پردازد که از قرن یازدهم هجری قمری تا عصر حاضر می زیسته اند و دست نوشته ها، آثار و تالیفات و رساله های عملی به انضمام اجازات اجتهاد در این کتاب جمع آوری شده که به زودی به چاپ خواهد رسید.

نویسنده کتاب «فرزانگان علم و سخن» افزود: در بخشی از این کتاب ارزشمند که به مدت 15 سال حاصل تلاش بنده بوده، شرح حال زندگی اساتید و شاگردان این علما و فرزانگان به چاپ رسیده است.

وی اظهار کرد: کتاب بعدی که در حال چاپ می باشد مشاهیر الموت قزوین بوده که در این خطه سرسبز علما و فرزانگان بسیاری زیسته اند که آثار و تالیفاتی نیز از این رجال و علمای حوزوی در 500 صفحه جمع آوری شده که در شش ماه سال جاری، رونمایی خواهد شد.

وی بر لزوم شناساندن سبک زندگی علما و بزرگان به جامعه تاکید کرد و گفت: در استانی زندگی می کنیم که به لحاظ شخصیت های عالم بسیار غنی است و در مهد خود عالمان و فقیهانی تربیت کرده که نمونه آن مرحوم آیت الله باریک بین، مرحوم ابوترابی فرد، مرحوم مظفری و دیگر بزرگان حوزوی که امروز صاحبان قلم و نویسندگان کتاب باید ابعاد شخصیتی و سبک زندگی این علما و بزرگان را به نسل نوجوان و جوان بیشتر بشناسانند.

صمدی ها بر لزوم حمایت جدی مسئولین از نویسندگان در این عرصه تاکید کرد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha