پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه های علمیه با تأکید براین که همه دغدغه اساتید باید تبلیغ دین و پرورش طلاب باشد، تصریح کرد: استادی که حرف از مادیات می زند برای تربیت مبلغ دین مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه امروز در همایش تجلیل از اساتید حوزه علمیه مازندران، مسئله هویت را یکی از مشکلات پیش روی طلاب حوزه دانست و گفت: موضوع هویت طلبگی باید در ابتدا برای طلاب تبیین شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود اخلاص در تبلیغ را امری مهم عنوان کرد و افزود: ضعف طلبه در اخلاص به دلیل عدم شناخت هویت طلبگی است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که طلبه ای که نگاه مادی داشته باشد نمی تواند مردم را به سوی خدا فراخواند، بیان داشت: امروز عالمان دینی باید جامعه را از عواملی که موجب به خطر افتادن دین می شود نجات دهند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با تأکید براین که همه دغدغه اساتید باید تبلیغ دین و پرورش طلاب باشد، خاطرنشان کرد: یک مبلغ و استادی که حرف از مادیات می زند برای تربیت مبلغ دین مناسب نیست.

وی با بیان این که مبلغ دین باید شبانه روز برای تبلیغ و گسترش دین تلاش کند، تصریح کرد: در شرایطی که همه توان دشمن برای تضعیف دین و ارزش های الهی به کار گرفته شده باید از همه فرصت ها برای تبلیغ دین بهره گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که متأسفانه امروز دشمنان دین و انقلاب، در حال قتل و عام جوانان ما هستند، خاطرنشان کرد: امروز طلاب و روحانیان به عنوان مبلغان و مروجان دین باید تلاش کنند تا معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه رفع شود.

وی طلاب را سربازان امام زمان(عج) معرفی کرد و با بیان این که طلاب باید در حفظ و تقویت این جایگاه تلاش کنند، افزود: هویت طلبگی در دوران تحصیل همواره باید به یک طلبه گوشزد شود تا بیشتر با جایگاه خود آشنا شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه بر ضرورت ایجاد انگیزه در طلاب تأکید کرد و گفت: نباید با برخی مسائل انگیزه درس خواندن را در یک طلبه تضعیف کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha