شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ اختتامیه نخستین جشنواره سراسری شعر و خاطره تبلیغ اخلاق دین

حوزه/ خاطرات تبلیغی می تواند نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ و مکتب اهل بیت(ع) داشته باشد؛امروزه رقبای مذهبی ما به شدت متوجه این مساله هستند

به گزارش حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده عصر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شعر و خاطره اخلاق تبلیغ دین در دفتر تبلیغات اسلامی، با اشاره به اهمیت مساله اخلاق درخانواده گفت: شئون روحانیت دارای ابعاد مختلفی است، ولی عرصه تبلیغ دین در این قطب مورد توجه قرار گرفت، زیرا ویترین حوزه در ارتباط با جامعه است.

رئیس قطب اخلاق،‌خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: به همین خاطر قرار شد که مجموعه ای از فعالیت ها در راستای اعتلای اخلاق تبلیغ سامان گیرد؛ بحث اخلاق تبلیغ به حدی اهمیت دارد که خداوند در قرآن کریم بر محوریت اخلاق رسول اکرم(ص) تاکید بسیار دارد.

وی اظهارکرد: در این قطب سعی داریم از قالب های مختلف استفاده کرده و طلاب جوان را به این مساله متوجه کنیم که اخلاق می تواند نقش مهمی در موفقیت تبلیغی داشته باشد.

رئیس قطب اخلاق خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: خلق عظیم پیامبر(ص) در بین برخی از علمای شیعه و اهل سنت از جمله بیهقی و دکتر احمد بهشتی به عنوان معجزه حضرت یاد شده است.

وی گفت: انسان دارای عواطف و احساساتی است که نقش مهمی در قضاوت های انسان دارد؛ ائمه اطهار(ع) با خلق حسن خویش دلها را متوجه این مکتب می کردند؛ بسیاری از افراد در تاریخ به حسب همین خلق حسن، از دشمنان ایشان به جمع محبان ایشان تبدیل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده تصریح کرد: خاطرات تبلیغی می تواند نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ و مکتب اهل بیت(ع) داشته باشد؛ به عنوان مثال برخی از رفتارهای خوش بهتر از هر نوع استدلالی می تواند در تبلیغ دیگران موثر باشد.

رئیس قطب اخلاق  خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: اخلاق فردی، اجتماعی، بندگی و زیست محیطی چهار نوع اخلاق هستند؛ اگر طلاب مبلغ در این چهار حوزه بتوانند نقش آفرین باشند و فاصله ای بین عمل و نظر آنها نباشد بسیار موثر خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده تصریح کرد: امروزه رقبای مذهبی ما به شدت متوجه این مساله هستند و متاع دروغین خود را با استفاده از شگردهای روانشناسانه به خورد مردم می دهند؛ بهائیت در این زمینه به جذابیت های حرکت های اخلاقی پی برده اند؛ امروزه دستگاه  مسیحیت تبشیری تبلیغ بسیاری روی نمونه های موفق خود دارد.

رئیس قطب اخلاق خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: سربازان امام زمان(عج) در عرصه های مختلف تبلیغی فعالیت دارند، ولی متاسفانه این تجربیات موفق تبلیغی به خوبی به نسل جوان و همچنین دیگر طلاب منتقل نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha