پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ بازدید مسئول بسیج رسانه قم از خبرگزاری حوزه

حوزه/ همانطور که مقام معظم رهبری تاکید دارند، جبهه انقلاب اسلامی باید در همه عرصه ها به خصوص در رسانه کادر سازی کرده و نگاه بلند مدت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، عبدالمجیدتناور مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم در نشستی با سردبیر و دبیران خبرگزاری حوزه، با تشریح فعالیت های این سازمان گفت:بسیج رسانه، سازمان نو پایی است که درسال 92سازماندهی و در قم شروع به کارنمود و وظیفه آن بیشتر سازماندهی نیروهای رسانه ای جبهه انقلابی است.

وی با بیان این که بیشترین مخاطب بسیج رسانه، خبرنگاران و اصحاب رسانه و یا هرکسی که در این عرصه فعالیت می کند هستند افزود: دوره های عمومی، مانند، برگزاری اردو، دوره های بصیرت افزایی، اعتقادی، انقلابی، طرح ولایت رسانه برای خبرنگاران برگزار شده یا می شود.

تناور به برگزاری دوره های تخصصی  اشاره کرد و بیان داشت: دوره های آموزش تخصصی، مانند دوره های خبرنگاری، دوره تخصصی عملیات روانی با همکاری دفتر تبلیغات با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، و همچنین سواد رسانه ای برگزار شده است.

وی افزود: دوره هایی برای آشنایی خبرنگاران با فضای مجازی و مهارت رسانه ای انجام داده ایم و 20 دوره آموزش رسانه مانند، عکاسی، تصویربرداری،تدوین، مستند سازی، گرافیک و... برگزار کرده ایم و همچنین گروه های رسانه ای در این زمینه تشکیل شده اند.

مسئول بسیج رسانه استان قم گفت: ما به دنبال تربیت نیروهای جدید هستیم که بتوانند در همه ابعاد مختلف رسانه وارد شوند؛ چرا که امروز این موضوع، نیاز یک فعال عرصه رسانه است.

وی افزود: بر اساس نیازی که احساس شد، دوره سواد رسانه ای علاوه بر خبرنگاران، در مساجد، محلات،  وبرای فرهنگیان و خواهران برگزار شده است و یک دوره اختصاصی برای دانش آموزان و جوانان گذاشته ایم که بتوانند در عرصه رسانه توانمند باشند.

تناور در ادامه با بیان این که بحث فقه رسانه یکی از ضروریاتی است که باید برای اصحاب رسانه این بحث تبیین شود اظهارداشت: ما در جامعه اسلامی اخلاق رسانه به معنای جدای از فقه رسانه نداریم و اخلاقی که غرب به آن می پردازد سکولاری است. بنابر این ما به تشریح مباحث اخلاقی در عرصه رسانه نیاز داریم که خبرگزاری رسمی حوزه می تواند در این زمینه کمک کند.

در ادامه این نشست حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه نیز ضمن خیر مقدم و با تاکید برهمکاری بسیج رسانه و رسانه رسمی حوزه های علمیه و تشریح فضای رسانه ای کشورگفت: امیدواریم این آمد و شدها کمک به جبهه رسانه انقلاب اسلامی کند.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید دارند، جبهه انقلاب اسلامی باید در همه عرصه ها به خصوص در رسانه کادر سازی کرده و نگاه بلند مدت داشته باشد.

سردبیر خبرگزاری حوزه گفت: نباید در رسالت رسانه ای خودمان کارمندباشیم، باید از خبر و مطلبی که تولید می کنیم برای دیده شدن آن دغدغه داشته باشیم و ذائقه مخاطب خود را درک کنیم.

صدرایی عارف گفت:باید برخی آفت ها و عادت های بدی  که در عرصه رسانه و دربین برخی اصحاب رسانه وجود دارد به کمک بسیج رسانه برطرف شود.

وی با بیان این که در بحث فقه رسانه دغدغه ای در سطح عالی حوزه وجود دارداظهارداشت: با اشراف  و علاقه مندی که آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در عرصه فقه رسانه دارد، کار بزرگ آموزشی و پژوهشی در ذیل مدیریت اطلاع رسانی و رسانه حوزه رقم خواهد خورد.

سردبیر خبرگزاری حوزه با اشاره به فعالیت های این رسانه حوزه گفت: چند رویکرد جدید در خبرگزاری حوزه  به وجود آمده، یکی از آنها ورود جدی به عرصه شبکه های اجتماعی بود و هم اکنون در 15 شبکه اجتماعی فعالیت داریم و هیچ فضای رسانه ای نیست که رسانه حوزه در آن حضور نداشته باشد.

ویبا بیان این که ارتباطات رسانه ای را به صورت جدی در همه عرصه ها در دستور کار قرارداده ایم افزود: به عرصه مولتی مدیا توجه خوبی کرده ایم، چراکه مخاطب امروز زیاد حوصله متن خواندن ندارد و در این زمینه سرمایه گذاری کرده و تولیداتی داشته داشته ایم که امسال افزایش پیدا خواهد کرد.

صدرایی عارف با بیان این که آموزش و مهارت افزایی را در قم، استانها و عرصه بین الملل در دستور کار قرار داه ایم گفت: 4هزار طلبه و فاضل زبان دان در حوزه علمیه داریم که اگر با عرصه رسانه آشنا شوند، می توانند تاثیرگزاری چند برابری داشته باشند.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha