جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب برای نقش آفرینی در جامعه اسلامی باید متخلق به اخلاق و آداب الهی باشند، گفت: اگر طلبه ای دچار ضعف اخلاق باشد اثرات سویی در جامعه بر جای خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید از مدارس علمیه شرق استان در جمع اساتید و طلاب این مدارس با بیان این که فعالیت های حوزه بر دو محور اصلی علم و اخلاق استوار است، گفت: علم همراه با اخلاق می تواند در رساندن انسان به قله های تعالی بسیار اثرگذار باشد.

وی با بیان این که در گذشته علما اهتمام بسیاری بر تهذیب و پالایش نفس داشته اند، خاطرنشان کرد: امروز نیز باید توجه به اخلاق و معنویت جزء اولویت های حوزه قرار گیرد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امروزه طلاب عهده دار امور و شئون مختلف جامعه شده اند، افزود: به همین دلیل باید پرورش اخلاقی طلاب با جدیت بیشتری از سوی مدیران حوزه دنبال شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب برای نقش آفرینی در جامعه اسلامی باید متخلق به اخلاق و آداب الهی باشند، تصریح کرد: اگر طلبه ای دچار ضعف اخلاق باشد اثرات سویی در جامعه بر جای خواهد گذاشت.

وی با بیان این که مباحث اخلاقی نیز باید همگام با دیگر بخش های حوزه از یک رشد مناسبی برخوردار شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا تقویت دروس اخلاق در حوزه یکی از مهم ترین برنامه های معاونت تهذیب است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب باید علما و بزرگان را الگوی خود قرار دهند، گفت: اگر این بزرگواران در زندگی خود موفق شدند به سبب آن است که در فعالیت های خود از انگیزه برخوردار بودند.

وی با تاکید براین که طلاب جوان باید سیره علمی و اخلاقی علما و فقهای دینی را به خوبی مطالعه کنند تا مسیر صحیح را انتخاب کنند، بیان داشت: نصایح و پندهای علمای بزرگ شیعه همچون چراغی ارزنده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امروز طلاب باید تلاش کنند تا شاگردی مکتب امام صادق(ع) را به خوبی انجام دهند، تصریح کرد: ارتقای طلاب در مباحث علمی و اخلاقی یکی از مهم ترین راه‌های شاگردی آن حضرت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تقویت اخلاق علمی در میان طلاب حوزه های علمیه است، تصریح کرد: طلاب باید تلاش کنند تا با انس با قرآن و خواندن نماز شب در مسیر رشد اخلاقی قرار گیرند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که لباس روحانیت از شان و جایگاه ارزشمندی برخوردار است، تصریح کرد: طلاب باید به گونه زندگی کنند که این جایگاه رفیع حفظ بماند و هر روز نیز در جامعه تقویت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha