پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید محمد مهاجرانی

حوزه/ نویسنده حوزوی کودک و نوجوان گفت: خانواده ها از اهمیت خرید کتاب برای فرزندان خود غافل نشوند.

حجت‌الاسلام سید محمد مهاجرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب و ارایه تسهیلات مناسب در آن برای خرید کتاب، فرصت خوبی برای خانواده ها جهت تهیه کتب مورد نیاز فرزندان خود است، اظهار داشت: مهم آن است که ما هر چه بیشتر و بهتر فرهنگ مطالعه را در جامعه نهادینه کرده و کاری کنیم که کودکان و نوجوانان ناخودآگاه کشش و رغبت به سمت کتاب و کتاب خوانی داشته باشند.

وی با اشاره به این که طبعاً قیمت مناسب کتاب باعث رغبت بیشتر خانواده ها نسبت به خرید می شود، در عین حال گفت: البته باید توجه داشت که قیمت کتاب در همین وضعیت اقتصادی نسبت به چیپس و پفک و خوراک و پوشاک بچه هایشان واقعاً چندان زیاد نیست و لذا نباید بگذارند که کتاب در سبد فرهنگی خانواده جایگاهش کمرنگ شود.

این نویسنده حوزوی خاطرنشان کرد: رسانه های جمعی نیز باید خانواده‌ها را تشویق کنند که همان طور که برای کفش و لباس بچه‌هایشان دغدغه دارند و هزینه می‌کنند نسبت به تولید و خرید کالای فرهنگی به ویژه کتاب هم اهتمام لازم را داشته باشند.

وی بیان داشت: یکی از نشانه های توسعه مطلوب فرهنگی هر جامعه ای، سرانه بالای مطالعه در آن است که در این خصوص متاسفانه کشور ما وضعیت چندان مطلوبی ندارد و همه باید بکوشیم که این آمار سال به سال بهتر شود و کتاب بیش از پیش در سبد مصرفی خانوار سهم بیشتری به خود اختصاص دهد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha