جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خروج از برجام

حوزه/ائمه جمعه خراسان شمالی با اشاره به اعلام خروج آمریکا از توافق برجام اعلام کردند: خروج از برجام به دلیل عصبانیت آمریکا از پیشرفت‌ها و خودکفایی‌های ایران اسلامی است.

تنی چند از ائمه جمعه استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به این که آمریکایی‌ها مرتب در هفته‌های اخیر تهدید به خروج از برجام کردند و در چند روز اخیر نیز از برجام خارج شدند، اظهار داشت: خروج از برجام به دلیل عصبانیت آمریکا از پیشرفت‌ها و خودکفایی‌های ایران اسلامی است.

تنها اقدام مثبت آمریکا طی این سال‌ها خروج از برجام بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین کوثری، امام‌جمعه شیروان با اشاره به اعلام خروج آمریکا از توافق برجام از سوی رئیس‌جمهور آن کشور، گفت: اگر آمریکا در 40 سال گذشته از عمر انقلاب و نظام اسلامی یک کار خوب و مثبت نسبت به نظام ما انجام داده باشد، آن همان خروج از برجام است.

وی با اشاره به سخنان ترامپ که از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داده بود، افزود: ایران اسلامی 40 سال است که تحریم است؛ بنابراین این حرکات جدید و کودکانه اثری بر اقتدار ایران عزیز ندارد و آمریکا با این اقدام تنها اعتبار نداشته خود را بازهم زیر سؤال برد.

امام‌جمعه شیروان با بیان اینکه اگر تحریم‌ها نبود ما به فکر اقتصاد مقاومتی نمی‌افتادیم و این عصبانیت آمریکا هم از پیشرفت‌ها و خودکفایی‌های ما است، اظهار داشت: فضای ناامیدی مانع تلاش و پیشرفت ما خواهد بود، خاطرنشان کرد: دشمن نیز هم‌اکنون به دنبال ایجاد ناامیدی در کشور است؛ اما با هوشیاری مردم باز هم همچون گذشته شکست می‌خورد.

وی با تأکید بر اینکه ما امروز باید چهره واقعی خود را به دنیا نشان بدهیم؛ چرا که در موضوع برجام به دنیا ثابت کردیم که ایران پایبند به قوانین بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: برجام توان دیپلماسی ایران را به دنیا ثابت کرد؛ اما آمریکا با خروج از این توافق بار دیگر بدعهدی و پیمان‌شکنی خود را به همه نشان داد.

آمریکا با خروج از برجام به دنبال گرفتن امتیاز بیشتر است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدیر محمدیان، امام‌جمعه اسفراین نیز با بیان اینکه آمریکا با خروج از برجام به دنبال گرفتن امتیاز بیشتر است، گفت:  آمریکا در این چانه‌زنی‌ها تنها به دنبال گرفتن امتیاز از جمهوری اسلامی است اما، ملت و مسئولان با وفاق و یکدلی اجازه نخواهند داد که دشمن به هدف خود برسد.

وی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام به نفع ایران است و سبب تقویت اقتصاد مقاومتی و تکیه بر تولید داخل می‌شود، اظهار داشت: در این شرایط باید ایران همکاری‌های اقتصادی خود را با کشورهای همسایه بیشتر کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه بر غیر اعتماد بودن آمریکا تأکید داشت و اظهارات دونالد ترامپ به همه ثابت کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست.

خروج از برجام، بدعهدی آمریکا را برای همگان نمایان کرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد موسوی امام‌جمعه جاجرم نیز با بیان اینکه خروج از برجام، بدعهدی آمریکا را برای همگان نمایان کرد، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا بارها اعلام کرده که من برجام را لغو خواهم کرد و از برجام خارج شد، این نشان‌دهنده آن است که آن‌ها تلاش می‌کنند ایران را از مواضع خود عقب رانده تا به هدف خود دست پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ ترس و واهمه‌ای در مجموعه نظام و ملت قهرمان در رابطه با خروج آمریکا از برجام و تهدیدات وجود ندارد، اظهار داشت: امروز بین همه گروه‌ها و جناح‌های ایران اتحاد و همدلی برقرار است و همه برجام را غیرقابل‌مذاکره مجدد می‌دانند و به وقت خودش ایران مقتدر و توانمند جواب آن‌ها را خواهد داد .

امام‌جمعه جاجرم خاطرنشان کرد: تنها راه مقابله با این توطئه‌ها  و دشمنی‌ها در گرو اجماع داخلی است بنابراین هم دولت و سایر مسئولان و هم توده‌های مردم با وحدت و همدلی و استقامت و با صلابت و شجاعت یک دل و یکصدا پیرو منویات مقام معظم رهبری  باشند تا همچون گذشته در برابر دشمن با اجماع کامل به مقابله پرداخته شود.

خروج آمریکا از برجام نشان‌دهنده حقانیت ایران اسلامی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی احمدزاده، امام‌جمعه آشخانه با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام نشان دهنده حقانیت ایران اسلامی است، گفت: ماندن و یا خروج آمریکایی‌ها از برجام هر دو به نفع ملت و کشور ماست و نشان دهنده حقانیت، عظمت و اقتدار ایران اسلامی است که وظایف خود را انجام می‌دهد و تسلیم استکبار نمی‌شود

وی با بیان اینکه حرف ملت بزرگ ایران را وزیر امور خارجه کشور به خوبی در محافل بین‌المللی زده است تصریح کرد: ملت ایران با حسن نیت توافق هسته‌ای را امضاء کرده و به آن پایبند هستند و امروز به هیچ عنوان اجازه بازنگری و اضافه شدن بندی به آن را نخواهند داد.

امام‌جمعه آشخانه خاطرنشان کرد: امروز مهم‌ترین مؤلفه‌ای که می‌تواند ما را در مقابل توطئه‌های دشمنان پیروز کند و بتوانیم در برابر تهدیدهای آن‌ها ایستادگی کنیم، یک اقتصاد مقاوم داخلی و حمایت از تولید داخلی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha