جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سعدالله زارعی

حوزه/ سعدالله زارعی با اشاره به این که اقدامات آمریکا برای اسرائیل امنیت آور نیست، گفت: نتانیاهو به دیدار پوتین رفت و از او خواست که از روابطش با ایران استفاده کند و مانع اقدام تلافی‌جویانه شود. همچنین با مقامات آمریکایی و اروپایی نیز دیدار کرد و عاجزانه درخواست کرد که ایران علیه اسرائیل اقدامی نکند. حتی وزیر خارجه آمریکا هم روی خویشتنداری ایران تاکید کرده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، سعدالله زارعی، کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه به عنوان دومین سخنرانی پیش از خطبه های امروز ( 21 اردیبهشت) نماز جمعه تهران با اشاره به اتفاقات چند روز اخیر در منطقه، اظهارداشت: رژیم صهیونیستی از عملیات نظامی جبهه مقاومت می ترسند که می‌خواهند اسم عملیات ایرانی روی آن بگذارند؛ این خود یک عجز است.

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه افزود: منطقه ما در معرض تحول مهم و راهبردی است. اتفاقی که دیروز در جولان افتاد و شکست بسیار بزرگی را بر رژیم صهیونیستی وارد کرد از نشانه‌های تحول استراتژیک است.

وی ادامه داد: آنچه که در لبنان رخ داد و پیروزی بزرگ حزب‌الله در انتخابات اخیر نیز نشانه تغییر بزرگ راهبردی در منطقه است.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: اسرائیلی‌ها برای آنکه این اتفاق نیفتد، دست به اقدامات مختلفی زدند و نتانیاهو به دیدار پوتین رفت و از او خواست که از روابطش با ایران استفاده کند و مانع اقدام تلافی‌جویانه شود. همچنین با مقامات آمریکایی و اروپایی نیز دیدار کرد و عاجزانه درخواست کرد که ایران علیه اسرائیل اقدامی نکند. حتی وزیر خارجه آمریکا هم روی خویشتنداری ایران تاکید کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه سوریه نیروهای مقامت موقعیت‌هایی دارند که اسرائیلی‌ها علی‌رغم حملات مداوم و گسترده خود متوجه شدند که قادر به شناسایی آنها نیستند و از طرفی اینکه اسرائیلی‌ها می‌ترسند از عملیات نظامی جبهه مقاومت که می‌خواهند اسم عملیات ایرانی روی آن بگذارند خود یک عجز است.

زارعی در ادامه تصریح کرد: اسرائیلی‌ها سیستم‌های اطلاعاتی و تجهیزات قوی دارند و هزینه‌های زیادی برای آن کرده‌‌اند و روی آن مانور می‌دادند و از زمان حمله به پایگاه T4 سیستم‌های نظامی و اطلاعاتی‌شان در آماده باش کامل بود و هر حرکت مقاومت را رصد می‌کردند، اما با همه اینها وقتی موشک‌ها و کاتیوشاهای مقاومت به جولان شلیک شد و ظرف دو ساعت این منطقه زیر آتش شدید رزمندگان اسلام بود اسرائیلی‌ها هیچ کاری نتوانستند بکنند.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد:‌ در این حمله مراکز اصلی جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل اسرائیلی‌ها کاملا نابود شد و دهها عضو موثر آ‌ن به هلاکت رسیدند و سیستم اطلاعاتی اسرائیل در برابر سیستم حفاظت اطلاعات جبهه مقاومت ناکام ماند.

وی افزود: در حین و پس از این حمله نتانیاهو و وزیر جنگش لیبرمن از طریق اروپایی‌ها به ما پیغام دادند «دست بردارید، ما به شما اطمینان می‌دهیم دیگر به پایگاه‌هایتان ضربه نزدیم». دلیلش این است وقتی این حمله صورت گرفت اسرائیلی‌ها فکر کردند جنگ آخر آغاز شده و قرار است طومار اسرائیل در هم بپیچد، به همین جهت به روس‌ها گفتند که مانع اقدام ایران شوند. اما آنچه که اسرائیل در روز پنج‌شنبه دید یک واکنش محدود علیه جنایات اسرائیل بود.

زارعی خاطرنشان کرد: عملیات روز پنج‌شنبه در آستانه یوم‌النکبه و انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس بود و نشان داد که اقدامات آمریکا برای اسرائیل امنیت آور نیست. آنچه که در روز پنج‌شنبه اتفاق افتاد و همچنین انتخابات لبنان نشان دهنده پیروزی نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی جبهه مقاومت بر رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آنان است.

این کارشناس ارشد مسائل بین الملل گفت: ایران با برخورداری از قدرت سیاسی، اجتماعی،‌ فرهنگی و نظامی در منطقه جایگاه ویژه‌ای در بین ملت‌ها به دست آورده است و دیگر دشمنان نمی‌توانند ایران را تهدید منطقه نشان دهند.

زارعی در پایان تصریح کرد: زمان اخراج آمریکا از منطقه فرا رسیده است و این امر به زودی محقق می‌شود و منطقه‌ای آباد و آزاد خواهیم داشت.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha