جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین مسجد جزیره مسیحیان متعصب در اسکاتلند افتتاح شد

حوزه/نخستین مسجد جزیره لویس در اسکاتلند با تلاش حامیان مسلمانان و کمک های مالی مردمی از سرتاسر دنیا روز جمعه و پیش از ماه مبارک رمضان افتتاح شد. برخی مسیحیان افراطی از ساخت این مسجد اعلام نارضایتی کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، نخستین مسجد جزیره لویس در اسکاتلند، که یک جزیره با اکثریت جمعیت مسیحیان متعصب می باشد، با تلاش های حامیان مسلمانان پیش از آغاز ماه مبارک رمضان افتتاح شد.

اقلیت مسلمان جزیره لوئیس روز جمعه از مردم محلی و اعضای تمامی ادیان برای برگزاری مراسم افتتاح مسجد دعوت به عمل آوردند.

احتشام رشید، سازنده این مسجد که موفق به جمع آوری کمک های مردمی از طریق کمپین اینترنتی شده بود، روز ساخت این مسجد را یک روز تاریخی خوانده و گفت: من غرق شادی هستم.مردم از سرتاسر جزیره امروز به اینجا آمدند. مردم محلی بی نهایت خوشحال هستند.

ساختمان این مسجد زمانی برای مسلمانان آماده شد که مردم سرتاسر دنیا کمک های مالی اهدایی شان را به حساب این مرکز اسلامی واریز کردند.

این مسجد دارای سالن های نماز جداگانه برای زنان و مردان، فضایی برای برگزاری ملاقات ها و یک مرکز تدفین به شیوه  اسلامی می باشد.

گفتنی است مسلمانان از سال 1950 در جزیره لوئیس زندگی می کردند و بیشتر آنان تجار مسافر بودند. بدون یک مسجد، این مسلمانان نمازهای جماعت را در خانه های مردم یا سالن های اجاره ای برگزار کرده و مراسم شستشوی مردگان مسلمان در گاراژها اجرا می شد.

درحالی که بیشتر مردم در جزیره از راه اندازی مسجد استقبال کرده اند برخی مسیحیان افراطی رسما نسبت به این مسئله اعلام نارضایتی کرده اند و گفته اند که به طور کلی اسلام را محکوم می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha