جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله رشاد

حوزه/ استاد رشاد، از اقدام آمریکا مبنی بر انتقال سفارت خود به قدس به عنوان یک فاجعه بزرگ و خیانت تاریخی یاد کرد و عنوان داشت: آمریکای قدّار و سفاک بيت المقدس مسلمانان را به پايتخت كفر، الحاد و شرك بدل كرد و جرم اين جنايت بر زمه مجرمان اصلي آن يعني سران بي عرضه و خائن عرب، مسلمان و در رأس آن ها سعودي هاي يهودي الاصل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، استاد علی اکبر رشاد، در درس خارج امروز خود در حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، نسبت به انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف واکنش نشان داد و بیان داشت: دیروز شاهد بودیم که آمريكا لانه ي فساد خود را به قيمت قتل عام و ضرب و جرح هزاران فلسطيني در بيت المقدس افتتاح كرد، مسلما اگر اتفاقات ماه های اخير در منطقه جهت تسهيل سيطره، سلطه و اعمال نفوذ آمريكایي ها از سوي سران مزدور، فاسد، فاسق و سر سپردهاي عرب صورت نمي پذيرفت اين اتفاق رخ نمی داد.

رئیس شورای حوزه علمیه تهران ادامه داد: هر چند هیچ کشوری موافق انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس نبوده و آن را محکوم کرد و عمده مسلمانان و نهادهای بین المللی به مخالفت با آن پرداختند، ولی استکبار  و ابر قدرت ها می دانند که این مخالفت ها صوری است. واقعا تأسف دارد وقتی یک فاجعه ای رخ می دهد سازمان های بین المللی تنها به تکرار حرف بی معنا، بی اثر و کلیشه ای خود مبنی بر ابراز تأسف و دعوت طرفین به خویشتنداری می پردازند.

استاد رشاد، از اقدام آمریکا مبنی بر انتقال سفارت خود به قدس به عنوان یک فاجعه بزرگ و خیانت تاریخی یاد کرد و عنوان داشت: آمریکای قدار و سفاک بيت المقدس مسلمانان را به پايتخت كفر، الحاد و شرك بدل كرد و جرم اين جنايت بر زمه مجرمان اصلي آن يعني سران بي عرضه و خائن عرب، مسلمان و در رأس آن ها سعودي هاي يهودي الاصل است.

وی تأکید کرد: جنایات دیروز صهیونیست ها در تاریخ بی نظیر بود که منجر به شهادت بیش از 50 نفر شد. این جنایات در مرحله نخست نشانگر ناتواني، بي ارادگي و بي عرضگي سران كشورهاي اسلامي است و در مرحله دوم نشانگر آن است که صهيونست ها، مستكبران و آمريكایی ها به هيچ اصلی پايبند نيستند و حقوق بشر و دموكراسي آن ها تنها لقلقه زبان است و به هیچ رأی، اخلاق، حقوق و موضوعی ارزش قائل نیستند.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عنوان کرد: بیت المقدس متعلق به مسلمانان است و این که آمریکا عامدانه و معاندانه سفارت خود را به این سرزمین منتقل کرده و دست به قتل عام افراد می زند نشانگر آن است که قانون جهان قانون جنگل است و مسلما تمدن به مفهوم متعالي آن در جهان نيست بلکه توحش محض است.

وی اضافه کرد: امروزه تمدن مفهوم خودش را از دست داده و يا به معناي بي طرف و فاقد شاخص هاي ارزشي شد. در گذشته تمدن در مقابل توحش بود و مفهومش رعایت اخلاق، قانون عمل براساس روابط انسانی بود ولی اکنون تمدن به سبک زندگی تعبیر می شود. اکنون سردمداران غربی ادعای تمدن می کنند ولی همه ملل را محكوم، محاكمه، تهديد و تحريم مي كنند، حكومت هاي قانوني را سرنگون مي كنند، جنگ راه مي اندازند. سبك زندگي این ها جائرانه و وحشيانه است و هیچ ارزشی به شعارهایی که می دهند، نمی گذارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی رسالت علما، حوزه های علمیه و دولتمردان را در دنیای کنونی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: خون شهيد هرگز پايمال نمي شود، بلکه سفاك ها و قاتلين را نابود می کند و ما این موضوع را در انقلاب اسلامی خودمان تجربه کردیم و هر چه کشتار صورت گرفت مردم مسنجم تر، جدی تر و با عزم تر شدند و سرانجام رژيم به ظاهر پرپيشينه و پر تاريخ را متلاشی کردند.

استاد رشاد با ابراز تأسف از جنایات روزهای اخیر صهیونیست ها علیه فلسطینیان و غم انگیز خواندن این حوادث گفت: تصور بنده این است حوادث در حال وقوع تحقق وعده ای است که رهبر خردمند، دورانديش، شجاع، قوي دل و صاحب بصيرت و بينش درباره نابودی اسرائیل غاصب دارند.

رئیس شورای حوزه علمیه تهران در پایان گفت: اکنون شاهد هستیم که مردم فلسطین عزم خود را جزم کرده و تنها راه را مبارزه می دانند. این مردم باید به مبارزه مسلحانه روی بیاورند و راهی جز مسلح کردن کرانه باختری وجود ندارد. چون وقتي دشمن قتل عام مي كند بايد به شیوه خودش با او مقابله به مثل کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha