چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران یزد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با برشمردن حوادث تروریستی تیرماه ۶۰ ، ۶۱ و ۶۷ گفت: باید در محافل و منابر جنایت آمریکا را یادآوری کرد و مردم را از ادعای حقوق بشری آمریکا که واقعا جای بسی تعجب دارد، آگاه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی در نشست معاونان و کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد به بیان حوادث تاریخی دهه اول پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در ششم تیرماه 60 سوء قصد به جان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) صورت گرفت که توسط منافقین کوردل  و با حمایت های استکبار جهانی اتفاق افتاد.

 وی افزود: تقدیر خداوند بر این بود که ایشان(امام خامنه ای) از ملت جدا نشوند و خداوند متعال ایشان را برای این ملت ذخیره قرار داد و امیدواریم ان شاءالله پرچم این انقلاب را روزی به دست صاحب اصلی آن امام زمان (ارواحنافداه)تحویل دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان با یادآوری ایام سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی(ره) و یارانشان، ضمن گرامیداشت حادثه هفتم تیر، بیان کرد: در شامگاه روز هفتم تیرماه 1360 در حادثه بمب گذاری که توسط سازمان مجاهدین خلق در دفتر حزب جمهوری اسلامی اتفاق افتاد و منجر به شهادت مظلومانه شهید دکتر بهشتی(ره) شد، جمعی از انسانهای خدوم و دلسوز دور هم جمع شده بودند تا مشکلات معیشتی مردم را برطرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمیین کارگر شورکی، فرازی از سخنان شهید بهشتی(ره) را بیان کرد و گفت: ایشان می فرمود: ما بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برای ما مهره سازی کنند و سرنوشت مردم را به بازی بگیرند.

وی، سومین حادثه تروریستی تیرماه را ترور کورکورانه سومین شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی(ره) در 11 تیر1361 و در مصلای نماز جمعه در مسجد ملااسماعیل یزد برشمرد و افزود: یکی دیگر از حوادث تروریستی تیرماه در 12 تیر ماه 1367 اتفاق افتاد که هواپیمای مسافربری ایران که از بندرعباس عازم دبی بود و بر فراز آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد که به شهادت مظلومانه 298 نفر از هم میهنانمان منجر شد.

وی ادامه داد: این هواپیما که با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر و جنایت پیشه شیطان بزرگ(آمریکا) قرار گرفت حامل 298 سرنشین که 66نفر از آنها کودک و 52نفر زن و 46نفر از تبعه کشورهای خارجی بودند کشته شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تأکید کرد: باید در محافل و منابر جنایت آمریکا را یادآوری کرد و مردم را از ادعای حقوق بشری آمریکا که واقعا جای بسی تعجب دارد آگاه کرد.

*عوارض لقمه حرام

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی در بخش دوم سخنان خود در این نشست به بیان حدیثی از لسان مبارک رسول مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) از کتاب شریف گزیده حکمت نامه پیامبر اعظم(ص) صفحه 1027 حدیث 3537 پرداخت که حضرت فرمود: «العِبادَةُ مَعَ أکلِ الحَرام کَالْبِناء عَلَی الرّمْلِ؛ و قیل: علی الماء؛ یعنس عبادت با خوردن حرام همانند ساختن بنایی است بر روی شن ساخته می شود و بعضی گفته اند که پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرموده مثل بناشدن روی آب است.

وی در توضیح این حدیث تصریح کرد: یعنی عبادت با خوردن حرام چنان است که ساختمانی بدون زیرسازی محکم، ساخته شود و یا این که از ابتدا بر روی زمین شن و ماسه بنا شود نیز صاحب آن از آن بهره ای نمی برد، همچنین عبادت کسی که از حرام پرهیز نمی کند هم فایده ای برایش ندارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: حدیثی دیگر از رسول اکرم(صلی الله علیه وآله) هستکه حضرت فرمود: إن لله ملکاً ینادی علی بیت المقدس کل لیلة من أکل حراماً لم یقبل الله منه صرفاً و لا عدلاً و الصرف النافله و العدل الفریضه؛ یعنی: خداوند را فرشته ای است در بیت المقدس که هر شب ندا می دهد هرکس حرام خورد خداوند کار مستحب و واجبی را از او قبول نمی کند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha