جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبادی در دیدار با فرماندهان مرزبانی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حدود ۱۰۰ میلیون برآورد جمعیت آمریکای آن روز بوده و دارای تمدنی بوده اند، هشتاد میلیون از این مردم را اروپایی های رذل وقتی راه پیدا کردند قتل عام کردند و روی قبر آنها ایالات متحده را ساختند و هرسال هم پایکوبی می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز در جلسه درس اخلاق مدیران استان به جنایات رژیم غاصب اسرائیل و کشتار فلسطینیان به دست صهیونیست ها اشاره و اظهار داشت: این بدترین و زشت ترین فساد اخلاقی و سقوط انسانیت در جامعه غربی است که در هفتادمین سال اشغال یک کشور اسلامی به نام فلسطین که قبله اول مسلمین است انجام می دهند.

وی افزود: بدتر از همه آنها انفعال مسلمان هایی که در کشورهای مختلف این ننگ ها را قبول می کنند و دنبال غربی ها هستند.

ابلیس باید بازنشسته شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جا دارد که ابلیس بازنشسته شود چون کارهایی که امروز بشر انجام می دهد از کارهای ابلیس خیلی زشت تر است، گفت: مکر و حیله و دروغ و تزویر را ابلیس انجام نداده است و همه هم توجیه کردن با دروغ های شاخدار است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به این که هفتاد سال قبل که این سرزمین را می خواستند اشغال کنند انگلیس مکار در چشم مردم جهان زده و گفتند سرزمین بدون جمعیت برای جمعیت بدون سرزمین، بیان داشت: فلسطین جزء نقاط اصلی در طول تاریخ بوده و هرگز بدون جمعیت نبوده است.

وی تصریح کرد: اگر انجا سرزمین بدون جمعیت بوده است اینها که می جنگند با اشباح می جنگند یا با مردم؟!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مسبب جنگ اول و دوم جهانی را خود اروپایی ها دانست و افزود: این دروغ که 6 میلیون یهودی به دست هیتلر سوزانده شدند هم خود اروپایی ها ساختند و برای جبران این دروغ، گفته اند که یک سرزمین بدون جمعیت به یهودیان هدیه کنند.

ایالات متحده آمریکا را روی قبر 80 میلیون بومی قاره آمریکا بنا نهاده اند

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: آنچه که امروز به عنوان ایالات متحده امریکا مطرح است که درواقع امریکایی نیستند و امریکایی ها سرخپوست های بومی هستند، اروپایی های رذل وقتی راه پیدا کردند به این قاره، حدود 100 میلیون برآورد جمعیت آمریکای آن روز بوده و دارای تمدنی بوده اند، هشتاد میلیون از این مردم را قتل عام کردند و روی قبر آنها ایالات متحده را ساختند و هرسال هم پایکوبی می کنند.

اهانت به پیامبران آزاد اما اظهار نظر در مورد هلوکاست شکنجه دارد

وی با انتقاد از آزادی اندیشه در فرانسه گفت: در فرانسهِ آزاد وقتی به پیامبران اهانت می شود به دلیل آزادی بوده است اما اگر کسی در هلوکاست اظهار نظری کند یا تردید کند، هم جرم دارد و هم زندان باید برود و هم شکنجه بشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: این تمدن غرب است و بدتر از آنها کسانی هستند که به دنبالشان هستند، در هر کشوری که می خواهد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی سران کشورهای خودفروخته ای که در مقابل این همه ذلت تسلیم می شوند را ازجمله پیروان فرهنگ غرب عنوان کرد و گفت: بدترین آفت نوع بشر در جهت فرهنگ و اخلاق فرهنگ غربی است و آنها از وحشی هایی هستند که از وراثت علوم مسلمین مجهز شدند و امروز بلای جان بشر شده اند.

وی تصریح کرد: کدام بیماری و آفت به این اندازه می تواند به جامعه بشری آسیب برساند؟!

نماینده ولی فقیه در ادامه صحبت هایش به موضوع پیروی از هوای نفس و آسیب های مربوط به آن اشاره و بیان داشت: بحث راهِ هوا و راهِ خدا سر دو راهی است، سرنوشت اینجا تعیین می شود و متاسفانه ما بی خبر به دنیا آمدیم و بی خبر زندگی کردیم و بی خبر می میریم و هیچ چیز نفهمیدیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اضافه کرد: فراموش می کنیم که انسانیم و مثل باقی حیوانات صبح بیدار می شویم و دنبال طعمه می رویم شکار می کنیم و شب هم می لَمیم و تکرارش هم همین است.

راز بازشدن استعدادهای انسان، مخالفت با هواهای نفسانی است

وی تبیین کرد: غافل از اینکه انسان اشرف مخلوقات است و بالاترین موجود جهان هستی ازنظر استعداد است و دارای استعدادهایی است که بازشدن آن یک کلید رمز دارد و آن مخالفت با هوا است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در سلسله جمادات، نباتات، حیوانات و انسان، امتیازی که انسان دارد این است که مسئله اراده است و انسان اراده دارد، گفت: همانی که کاملا می تواند هم طبیعت و هم غریزه را کنترل کند و طرحی نو دراندازد که در دو بخش تکوین و تشریع است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه حال که در آستانه ماه رمضان هستیم حواسمان به مسئله اراده جمع باشد، گفت: ما بر خود خیلی ظلم کردیم چه سرمایه ای را چطور صرف کردیم؛ تمام مشکلات، بلاهایی است که خودمان سر خودمان در می آوریم.

وی بیان داشت: اگر به دین عمل نکنیم خدا به نماز و روزه ما نیازی ندارد و در قرآن می فرماید شما هر سرمایه ای را به جهت اسراف انجام دهید حرام است.

تسلط برخود از رموز روزه داری است

امام جمعه بیرجند افزود: در دین اسلام هرچیز بر حسب نیاز انسان تنظیم شده و یکی از رمزهای روزه این است که بر خود مسلط شویم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی یادآور شد: در آداب حفظ روزه مواردی است که باید بر آن اراده کنیم و از جهت انسانی در مقابل حیوانیت خود، قدرت پیدا کنیم که در همه جاهای دیگر هم مسلط شویم، تمام رمز و رازها در همین است.

وی با اشاره به اینکه آیت الله مطهری در کتابی به نام ولاء ها و ولایتها خیلی مطلب دارد که در چهارراه زندگی خیلی کارساز است، گفت: حتی اگر خوانده اید بازهم بخوانید اگرچه سایر کتابهای ایشان همین گونه است.

امام جمعه بیرجند افزود: بعد از رحلت ایشان یکی از اهل خانواده، وی را در خواب دید که دارای مقامی است که در توصیف نمی گنجد و از علت آن پرسیده شد که ایشان گفت همه اینها را بخاطر کتاب ولاءها و ولایتها به من داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به مطلبی از این کتاب بیان داشت: ولایت تکوینی اولیای بزرگ الهی رمز اولیه اش که می تواند شروع بشود از تمرکز در نماز است اگرچه به ظاهر دست نیافتنی نشان می دهد اما اصل آن دست یافتنی است چون اگر غیر این بود خدا توصیه به آن نمی کرد.

وی خاطرنشان کرد: خودمان را دریابیم و کمک کنیم تا هنوز فرصت است وگرنه با همه فکرهای پوسیده و اندیشه های فاسد و بدخواهانه غرق می شویم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha