پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام‌عبادی دیدار با ستادهای نماز جمعه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به این که جامعه اسلامی باید بنده پرور باشد، گفت: اگر جامعه ای بخواهد بنده پرور باشد، به انجام و اجرای حج، خمس، زکات و... نیاز دارد؛ ما به نماز نیاز داشته ایم که خداوند نماز را برای ما تشریح کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، امروز در همایش طلایه‌داران زکات استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: دین در مفهوم نظری و عملی نیاز بشر است نه نیاز خدا.

وی افزود: خداوند متعال غنی بالذات است و همان‌گونه که در سخت افزار هستی همه چیز را آفریده و با توجه به نیاز بشر نرم افزار حیات مردم همه آنچه به عنوان عمل دین، اخلاق دین، فرائض دین و مستحبات دین است.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: پرهیز از حرام و مکروهات دینی به نیازهای ما بر می گردد و خدا سخت افزار و نرم افزار ها را با توجه به نیاز های ما آماده کرده و خواسته با توجه به آنها در زمینه زکات،حج، خمس، تولی، تبری و... اقدام شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به این که جامعه اسلامی باید بنده پرور باشد، گفت: اگر جامعه ای بخواهد بنده پرور باشد، به انجام و اجرای حج، خمس، زکات و... نیاز دارد؛ ما به نماز نیاز داشته ایم که خداوند نماز را برای ما تشریح کرده است.
 
وی با بیان اینکه ما فقر نواز نیستیم، تصریح کرد: باید فقیر نواز باشیم، فقر چیز خوبی نیست، چرا که خدا مردم را فقیر خلق نکرده؛ فقر یک چیز مصنوعی و عارضی است، سرمایه دارهای بی ایمان فقر را می سازند و فقر به خاطر ظلم یک عده بروز می کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: افراد نیاز به زکات دادن و صدقه مستحبی دارند؛ انفاق یکی از موارد انسان سازی است؛ کسی که می خواهد انفاق کند، باید دل بستگی به اموال خود نداشته باشد و یکی از راه های وصول و کمال توجه به فقرا و اکرام فقرا است.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انفاق پیش از آن که نیاز فرد انفاق گیرنده باشد نیاز شخص انفاق دهنده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: مردم خراسان جنوبی در کمک به هم‌نوع از نظر فرهنگی و ایمانی جلو هستند و ما به این مردم افتخار می کنیم.
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha