پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در بیرجند

حوزه/مسئول مرکز مطالعات ملی اطلاعات و امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: اگر امروز نامی و عزتی برای ایران مانده است در اثر ریخته شدن خون عزیزانی است که در این راه طی مسیر و جانفشانی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، سردار سرتیپ پاسدار «حسن رستگارپناه» مسئول مرکز مطالعات ملی اطلاعات و امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین(ع) امروز در مراسم بزرگداشت سالروز سوم خرداد در مسجد «امام حسین(ع)» بیرجند، اظهار داشت: عمر و زمان انقلاب شتابان گذشت و 4 دهه را پشت سر گذراندیم و در آستانه چهلمین سال انقلاب هستیم.

مسئول مرکز مطالعات ملی اطلاعات و امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین(ع) با بیان این که در 22 بهمن سال 58 مردم خاسته ای در سه کلمه داشتند که آن عبارت بود از «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، گفت: ما در شروع انقلاب ندایی برای جنگ و تجاوز برنداشتیم.

رستگارپناه با اشاره به این که امام به عنوان عمود انقلاب این 3 جمله را پیش گذاشت تا پیروز شدیم، گفت: امام در روز 23 بهمن پیامی را دادند که خلاصه آن سه بند می شود که هرکس سلاح دارد بر زمین بگذارد، به مراکز امنیتی کسی حمله نکند و سومین جمله این بود که اگر کسانی سلاح دارند و تحویل نمی دهند، مردم مراقبت کنند و اطلاعات این ها را بدهند تا نظم جامعه برهم نخورد.

وی افزود: در واقع پیام این جملات این بود که با احدی نه در داخل و نه در خارج سر ستیز نداریم.

مسئول مرکز مطالعات ملی اطلاعات و امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین(ع) بیان داشت: از همان روز اول کسانی که دنبال سهم خواهی از انقلاب بودند نه تنها سلاح خود را تحویل ندادند، بلکه بر روی انقلاب سلاح گشودند.

رستگارپناه افزود: در کردستان به پادگان مهاباد حمله کردند، چریک های فدایی خلق در تهران به پادگان ولیعصر و عشرت آباد حمله کردند و وقتی جلوی آن ها را گرفتند گفتند که باید مراقب اقدامات امپریالیسم باشیم، که نقطه اوج حوادث به حادثه شهر پاوه رسید که امام به عنوان اولین مرجع تشیع فرمان داد که همه مردم بروند و پاوه را از چنگ دشمن نجات دهند.

وی گفت: از اولین روزهای شروع انقلاب اسلامی افرادی بودند که به صورت سخت افزاری در پی ایجاد شکاف در این انقلاب بودند که خوشبختانه به عناوین مختلف با شکست مواجه شدند.

مسئول مرکز مطالعات ملی اطلاعات و امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به حماسه سوم خرداد، تصریح کرد: دشمن برنامه ریزی کرده بود که خرمشهر را 12 ساعته اشغال کند، اما با مقاومت مردم 25 روز به طول انجامید.

رستگارپناه با بیان این که دشمن برآوردی از رهبری و ارتباطات خوب آن با مردم و نفوذش در قلوب مردم نداشت، گفت: امام در جماران دستور شکست حصر آبادان را به رزمندگانی که در خط مقدم بودند صادر می کنند و بعد از شکست حصر آبادان، دشمن تجهیزات سنگینی در خرمشهر مستقر می کند.

وی یادآور شد: هریک از عملیات های قبل از آزادسازی خرمشهر برای ما درسی بود تا اینکه زمینه نصرت را برای ما در عملیات آزادسازی خرمشهر محقق کند.

مسئول مرکز مطالعات ملی اطلاعات و امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین(ع) متذکر شد در آن موقع تمامی رزمندگان از کلیه نیروها مخلصانه پای کار بودند که خرمشهر را از دست دشمن خارج کنند و در کنار همه اینها کار اطلاعاتی این ها را یک جوان 19 ساله به نام باقری انجام می دهد.

رستگارپناه رمز ادامه و پیروزی انقلاب را داشتن اخلاص دانست و افزود: نباید ادعا داشته باشیم و باید همیشه تلاش کنیم.

وی با بیان این که در این انقلاب دو جریان هیچگاه به دنبال سهم خواهی از انقلاب نبودند، گفت: جریان مردم و رهبری به دنبال سهم خواهی نبودند، در حالی که همه احزاب و جریانات سیاسی، وقتی بر اریکه قدرت بودند، به دنبال سهم خواهی رفتند.

مسئول مرکز مطالعات ملی اطلاعات و امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین(ع) یادآور شد: اگر امروز نامی و عزتی برای ایران مانده، در اثر ریخته شدن خون عزیزانی است که در این راه طی مسیر و جانفشانی کرده اند.

رستگارپناه در ادامه با انتقاد از وضعیت مدیران نجومی بگیر گفت: برخی از مدیران و مسئولان رسما اعلام می کنند سرمایه های میلیاردی دارند و از این موضوع اظهار غرور می کنند.

وی با اشاره به جمله امام(ره) که فرمود "اگر برای مدیران و مسئولان نظام دنیاپرستی بوجود آمد این انقلاب با خطر روبرو می شود" گفت: حوادث اخیر یک جمله کلی و کلان را مردم اعتقاد دارند که مشکل ما از طرف بیگانه قابل حل نیست.

مسئول مرکز مطالعات ملی اطلاعات و امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین(ع) اضافه کرد: اگر چشم دوخته باشیم که آمریکایی ها و اروپایی ها مشکل اقتصادی ما را حل کنند، اشتباه کرده ایم.

رستگارپناه با انتقاد از سیاست های غرب علیه ایران گفت: انگلستانی که تمام این سال ها برای بلعیدن ما نقشه می کشیده، می خواهد برای ما دلسوزی کند و مشکلی از ما حل کند؟!

وی افزود: تفکری که وجود داشت که برای حل مشکلاتمان باید برویم در مقابل آمریکایی ها زانو بزنیم، غلط و مرده است.

مسئول مرکز مطالعات ملی اطلاعات و امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین(ع) با بیان این که اگر نگاه مدیرتی مسئولان اجرایی ما به درون بیاید و اعتماد به توانمندی مردم بکند، هیچ مشکلی باقی نمی ماند.

رستگارپناه با اشاره به شکست سیاست های آمریکا و دوستان غربی اش در خارج از مرزهای ایران گفت: ما ضربات انقلابمان را آن سوی مرزها بر پیکر متزلزل آنها وارد می کنیم و نباید در درون تزلزلی به خود راه دهیم.

وی با اشاره به نقش شهدای مدافع حرم در عزت آفرینی برای انقلاب گفت: این شهدای عزیز وزنه انقلابمان را در منطقه و جهان افزایش داد و امروز به اذن الهی وزنه اسلام در هر نقطه از جهان برایمان یک وزنه تعیین کننده است.

مسئول مرکز مطالعات ملی اطلاعات و امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین(ع) تاکید کرد: انقلاب ما یک موجود زنده و پویایی است که روز به روز درحال رشد است.

رستگارپناه خاطرنشان کرد: در درون باید به شتاب بیشتر بپردازیم و معضلات و مشکلات مردم را با فکر و عمل واقعی برطرف کنیم.

پیش از سخنرانی سردار سرتیپ رستگارپناه، مارش پیروزی بمناسبت آزاد سازی خرمشهر با حضور رزم نوازان ارتش ۰۴ امام رضا(ع) نواخته شد.

همچنین از نماهنگ "چشم انتظار" ویژه مادران شهدای مفقود الاثر و استیکرهای دفاع مقدس نیز با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و سایر مهمانان رونمایی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha