جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام موسي كاظم(ع)

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از راه‌های وصول و کمال توجه به فقرا و اکرام فقرا است، گفت: وظیفه مبلغان زکات دعوت مردم به پرداخت زکات است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز در همایش طلایه‌داران زکات استان خراسان جنوبی، با بیان اینکه افراد نیاز به زکات دادن و صدقه مستحبی دارند؛ اظهار کرد: انفاق یکی از موارد انسان سازی است.

وی افزود: اگر جامعه‌ای بخواهد بنده‌پرور باشد باید به انجام و اجرای حج، خمس، زکات بپردازد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: دین در مفهوم نظری و عملی نیاز بشر است نه نیاز خدا، چراکه خداوند متعال غنی بالذات است و همان‌گونه که در سخت‌افزار هستی همه‌چیز را آفریده است و با توجه به نیاز بشر نرم‌افزار حیات مردم را به‌عنوان عمل دین، اخلاق دین، فرایض دین و مستحبات دین فراهم آورده است.

حجت الاسلام  والمسلمین عبادی با بیان اینکه ما به نماز نیاز داشته‌ایم که خداوند نماز را برای ما تشریح کرده است افزود: سرمایه‌دارهای بی‌ایمان فقر را می‌سازند و فقر به خاطر ظلم یک عده بروز می‌کند.

وی بیان داشت: یکی از راه‌های وصول کمال، توجه به فقرا و اکرام فقرا است و وظیفه مبلغان زکات، دعوت مردم به پرداخت زکات است.

امام‌جمعه بیرجند گفت: پرهیز از حرام و مکروهات دینی به نیازهای ما برمی‌گردد و خدا سخت‌افزار و نرم‌افزارها را با توجه به نیازهای ما آماده کرده و خواسته با توجه به آن‌ها در زمینه زکات، حج، خمس، تولی، تبری و غیره اقدام شود.

حجت الاسلام  والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: مردم خراسان جنوبی در کمک به هم نوع از نظر فرهنگی و ایمانی جلو هستند و ما به این مردم افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha