پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رجبی

حوزه/ امام حسن (ع) با شهادت خود ثابت کردند، نمی توان هرگز به دشمن اعتماد کرد. در حقیقت خون و شهادت امام(ع) چهره واقعی دشمن را آشکار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، ضمن تبریک ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: امام حسن(ع) شخصیت بزرگ در عرصه دین داری، اخلاق عملی، سیره رفتاری و شئونات اسلامی مانند نیکوکاری است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: این امام(ع) همانند پدر بزرگوارشان با وجود همه دشمنی ها تنها به فکر حفظ دین، سلامت اسلام و تداوم آن بودند. برای تحقق این امر از خواسته به حق خود گذشتند تا مباد جامعه دچار از هم گسستگی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه ابراز داشت:  امام حسن(ع) در زمانی صلح را پذیرفتند که می دانستند معاویه اهل دروغ و ریا کاری است. اما برای حفظ دین، معاهده صلح را پذیرفتند تا چهره پلید معاویه را به همگان نشان دهند و دقیقا بعد از شهادت امام حسن(ع)، نقاب از چهره زشت معاویه کنار رفت.

وی عنوان کرد: اما کسی از یاران دلیل حقیقی امام را درک نکرد و نفهمید، همین مسئله باعث جدای مردم از ولی خدا شد و کار به جایی رسید، علیه امام حسن(ع) توطئه و در خیمه به ایشان حمله کردند و تا مرز شهادت هم پیش رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی گفت:بی بصیرتی یاران و تبلیغات سوء دشمن اجازه نداد، مردم در کنار حضرت باقی بمانند و هر کدام گرفتار توطئه حزب بنی امیه شدند و موقعی فهمیدند که تصمیم آنها اشتباه است که دیگر با شهادت امام(ع) کار از کار گذشته بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: نکته قابل توجه در زندگی امام حسن(ع) این است که مردم نسبت به این امام گرفتار توطئه و تبلیغات سوء دشمن شدند و به جای این که به حضرت اعتماد کنند به دشمن اعتماد کردند و طولی نکشید که امام(ع) با شهادت خود ثابت کردند، نمی توان هرگز به دشمن اعتماد کرد. در حقیقت خون و شهادت امام(ع) چهره واقعی دشمن را آشکار کرد.

40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha