جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن

حوزه/ معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت از ۵ تا ۱۱ خردادماه در محل دائمی نمایشگاه های اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، اظهار کرد: چندماه گذشته به پیشنهاد مدیر کل  ارشاد اصفهان، شورای سیاست گذای برای برگزاری باشکوه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت تشکیل شد  .

وی با بیان اینکه تنظیم سند راهبردی در حوزه قرآن و نمایشگاه نخسنین ماموریت این شورای سیاست گذاری بود، بیان کرد: این حرکت نوید بخش اقدامات تحولی در زمینه برپایی نمایشگاه قرآن برای سال های آتی است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت از 5 تا 11 خردادماه در محل دائمی نمایشگاه های اصفهان برگزار می شود. برگزاری نشست های علمی قرآنی،  محافل قرآنی و معرفی استادان و قاریان برتر قرآنی و همچنین پیشکسوتان قرآن استان از جمله برنامه های پیش بینی شده است .

وی افزود: طبق سیاست های تعیین شده موسسات و ناشرانی که در زمینه چاپ کتب قرآنی و محصولات قرانی فعال هستند، در این نمایشگاه حضور جدی خواهند داشت، برای اولین بار موزه دار برتر کشوری در زمینه آثار خطی  قرآنی و کتابت قران کریم توسط انجمن خوشنویسان استان از دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه است.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: در آزمون سراسری حفظ قرآن کریم از اصفهان بیش از 30 هزارنفر شرکت کردند که در نهایت موفق به کسب رتبه های برتر کشوری شدیم، براین اساس کمک تشویقی به ارزش ریالی 3میلیارد و 71 میلیون ریال به موسسات قرآنی استان در این ایام می شود .

وی در پایان از برگزاری اولین جشنواره سراسری آیات قرآن با محوریت صنایع دستی  چون فلز، چوب، سرامیک و سفال و بافت در 6 ماهه دوم سال 97 خبرداد و افزود: امسال نیز اصفهان میزبان بزرگترین رویداد کشوری قرآنی در هفته قرآن و عترت خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha