پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار جواد استکی

حوزه/ سردار استکی گفت: ا گر فعالیت‌های موشکی‌مان را هم تعطیل کنیم دشمنان راضی نمی‌شوند. چرا که آن‌ها اختلاف ماهوی با مبانی انقلاب و نظام دارند و رهبری دینی را برنمی‌تابند و حاضر نیستند قبول کنند یک مجتهد و رهبر دینی کشوری را در یک منطقه آشوب‌زده در امنیت کامل در مسیر پیشرفت اداره می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، سردار جواد استکی، فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا(ع)، صبح امروز در مراسم بزرگداشت جانباز شهید سردار حسین فیض که با حضور مسئولان استان یزد در مسجد روضه محمدیه برگزار شد، با اشاره به ویژگی شخصیتی شهید حسین فیض خاطرنشان کرد: شهید فیض انسانی ارزشمند و دارای روحیه تعامل و تواضع و اخلاص و مقاومت بود. شخصیت حقیقی حاج حسین فیض یک شخصیت والایی بود، یک مؤمن به تمام معنا ، با تقوا و مخلص و با صداقت بود و اگر کاری می‌توانست برای مردم انجام دهد آن را انجام می‌داد.

وی با اشاره به اینکه استان یزد شخصیت بزرگی را از دست داد، تصریح کرد: در بُعد سیاسی آقای فیض یک ولایت‌مدار بود، کسی بود که تابع ولایت بود، گوشش به بیان و فرمان حضرت امام و امروز نیز رهبر انقلاب بود. در هیچ گروه و جناح سیاسی نبود، مطیع رهبری بود و دارای بصیرت سیاسی بود. در حوزه اجتماعی نیز تلاش می‌کرد که با مردم باشد و نیازهای مردم را برطرف کند. در حوزه فرهنگی هم تلاش‌های زیادی کرد و کارهای فرهنگی زیادی را انجام داد.

استکی گفت: امروز مقاومت به عنوان یک گفتمان و یک الگو در جهان در کشورهای لبنان، سوریه، عراق، بحرین، یمن و حتی در کشورهای غیراسلامی با نشان ایران شناخته می‌شود. اگر مردمی با توکل به خدا حول محور ولی فقیه با وحدت ایستادند حتی با تجهیزات و امکانات کم هم می‌توانند بر بزرگترین قدرت‌های جهان فائق آیند و این را مردم ما به جهانیان صادر کردند. این افتخاری است برای مردم ما که اسرائیلی که هر وقت اراده می‌کرد به کشورهای اسلامی تجاوز کند و آنجا را اشغال کند امروز جرأت نمی‌کند دست از پا خطا کند چرا که پاسخ می‌گیرد.

 گفت: کردستان به بیان مقام معظم رهبری سرزمین مجاهدت‌های خاموش است. مجاهدت‌هایی که از اول انقلاب توسط مردم کشورمان و مردم مسلمان اهل سنت آنجا شروع شد و نقشه‌های استکبار جهانی را خنثی کرد.

سردار جواد استکی افزود: روز 29 بهمن در شرایطی که هنوز یک هفته از پیروزی انقلاب نگذشته بود، مزودوان استکبار جهانی به پادگان‌های ارتش در آن منطقه حمله کردند و ظرف چند روز پادگان مهاباد را اشغال و آن را غارت کردند.

وی ادامه داد: آن‌ها تمام سلاح‌ها از جمله نفربر، تیربار، توپخانه، خمپاره‌ها و مهماتی که متعلق به یک تیپ بود ن را غارت کردند و نیروهای خود را تسلیح کردند و با حمایتی که از عراقی که هنوز جنگ را علیه ما شروع نکرده بود، می‌شدند، حملات خودشان را به پاسگاه‌های نیروی انتظامی که آن روز ژاندارمری بود و شهربانی و ارتش ادامه دادند و باعث سقوط خیلی از پادگان‌ها و پاسگاه‌ها شدند و کردستان را آن‌ها اشغال کردند.

طرح دشمن این بود که قبل از استقرار انقلاب آن را در نطفه خفه کند

استکی خاطرنشان کرد: طرحی که دشمنان انقلاب داشتند این بود که  قبل از اینکه این انقلاب شکل بگیرد و مستفر بشود و دوام و استمرار پیدا کند آن را در نطفه خفه کنند.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های آن‌ها تجزیه کشور بود. گروهک‌هایی در خوزستان با عنوان خلق عرب، گروهک‌‎هایی در آذربایجان با عنوان خلق مسلمان، گروهک‌هایی در شمال با عنوان خلق ترکمن، گروهک‌هایی در سیستان و بلوچستان به نام خلق بلوچ و گروهک‌هایی در کردستان به نام خلق کرد، عین قارچ روییدند و بنا به مخالفت و مبارزه مسلحانه با نظام نوپای جمهوری اسلامی را شروع کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا(ع) با بیان اینکه ضدانقلاب گروهک‌های جنایتکار مشابه داعش را در سال 57 و 58 ایجاد کرده بودند، یادآور شد: آن‌ها کردستان را اشغال کردند و مسلمانان آنجا را سر بریدند و مثله کردند. پاسدارهایی که در آن منطقه بودند صبح که بعضا ما حضور پیدا می‌کردیم می‌دیدیم که آن‌ها را مثله کرده بودند و کنار جاده گذاشته بودند.

استکی اضافه کرد: زن و بچه مردم مسلمان اهل سنت کردستان را گروگان می‌گرفتند و شکنجه می‌کردند و به آن‌ها فحش می‌دادند و آن ها را در میادین شهرهایی مثل سنندج و مهاباد اعدام می‌کردند.

وی عنوان کرد: کردستان اشغال شد و دشمن به تجزیه ایران امیدوار شد و گفتند این نظام -چون دولت موقت هم بود و شورای انقلاب و با وجود از هم پاشیدگی که در ارتش وجود دارد و سپاهی که تازه شکل گرفته و بسیجی که تازه راه‌اندازی شده، دیگر قادر نیست کردستان را از ما بگیرند.

استکی تصریح کرد: پیشنهادهای عجیبی دادند بیانیه‌های 8 ماده‌ای و 6 ماده‌ای و اظهارات مختلفی از جمله خودمختاری و استقلال کردستان را مطرح کردند یعنی آن حادثه‌ای که امروز در عراق و کردستان عراق اتفاق افتاد. اما مردم مسلمان اهل سنت کردستان به اتفاق نیروهایی که از سراسر کشور داوطلبانه آنجا حضور پیدا کردند آن منطقه را بازسازی کردند.

اصرار دولت موقت برای مذاکره با دشمن نتیجه‌ای نداشت

وی با بیان اینکه ضدانقلاب تا نزدیک زنجان و همدان و تبریز پیشروی کرده بود، گفت: آن‌ها بطور قاطع فکر می‌کرد که می‌توانند آنجا را حفظ و در واقع تجزیه کنند. اما نیروهای جان بر کف سپاه، بسیج، ارتش، نیروهای دفاعی، پیشمرگان مسلمان کرد، جهاد سازندگی و نیروهای مردمی همه با هم یکپارچه شدند و به فرمان حضرت امام(ره) پاکسازی را آغاز کردند و کردستان آزاد شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا(ع) ادامه داد: ولی متاسفانه به دلیل بی‌تدبیری و ضعف دولت موقت هیئتی به نام هیئت حسن نیت -البته واقعا با حسن نیت- برای جلوگیری از خونریزی و درگیری برای مذاکره وارد کردستان شد. خدمت حضرت امام رسیدند و گفتند ما می‌خواهیم برویم برای جلوگیری از برادرکشی و مسلمان کشی در کردستان مذاکره کنیم و این قائله را ختم کنیم. حضرت امام ابتدا با تردید پذیرفتند و بعد به آن‌ها فرمودند که با سه شرط شما بروید و با آن ها مذاکره کنید. همین شروطی که می‌بینید امروز مقام معظم رهبری برای برجام و برای مذاکره با اروپا فرمودند.

استکی تأکید کرد: حضرت امام شروط را فرمودند که اگر شما رفتید با آن‌ها مذاکره کردید اولا با نمایندگان واقعی مردم صحبت کنید، دوم از موضع قدرت آنجا صحبت کنید و سوم آن‌که ضدانقلاب و اشرار را در محاصره قرار دهید تا آن‌ها نتوانند وضعت خودشان را توسعه بدهند.

وی اضافه کرد: این هیئت وارد کردستان شد و در آنجا بجای اینکه با نمایندگان واقفعی مردم مذاکره کند با سران گروهک‌ها وارد مذاکره شد، لذا آن‌ها هم وقتی دیدند دولت با آن‌ها وارد مذاکره شده خواسته‌های زیادی از جمله خودمختاری کردستان را مطرح کردند!

استکی با بیان اینکه گروهک‌ها 26 بند را برای مذاکره آماده کرده بودند اظهار داشت: پنج مرحله مذاکرات انجام شد در این پنج مرحله که از مهر 58 شروع شد تا دی ماه به نتیجه نرسیدند. آن‌ها ایستادند و گفتند چون دولت ضعیف است و این نظام تازه شکل گرفته ما امروز می‌توانیم حق خلق کرد را بگیریم. البته هیچ کس قبول نداشت که آن‌ها نمایندگان مردم کرد در آن مطنقه هستند ولی خودشان را به این عنوان جا زده بودند و وارد مذاکره شدند اما در این چند ماه به دلیل زیاده‌خواهی‌هایی که آن‌ها داشتند هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد.

وی اضافه کرد: در انتهای دی ماه و اوایل بهمن ماه نیروهای متدین و انقلابی، نیروهای سپاه و ارتش و نیروهای انتظامی و نیروهای بومی هماهنگ شدند و شهرهایی که همه در اشغال آن‌ها بود را پس گرفتند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا(ع) با اشاره به رواج بی‌بند و باری و فساد و جنایت توسط ضدانقلاب در شهرهایی که دست‌شان بود، گفت: کردستانی که حدود یکسال در اخیتار ضدانقلاب بود، همه مسلمانان آنجا فرار کرده بودند یعنی در واقع آن‌ها را فراری داده بودند و خانه‌هایشان را غارت کرده بودند و زن و بچه آن‌ها را کشته بودند. لذا در این شرایط برای آنکه وضعیت عادی شود کار راحتی نبود، اما کسانی مثل حاج حسین فیض و دیگر فرماندهان شهید مأمور شدند کردستان را عادی‌سازی کنند و مردم را به شهر خودشان بازگرداند و آنجا را بازسازی کنند.

استکی خاطرنشان کرد: کردستانی که در زمان رژیم طاغوت عقب افتاده‌ترین و عقب نگه‌داشته‌ترین منطقه بود به همت این عزیزان و همت این فرماندهان که با مردم و در کنار مردم و برای مردم در آن منطقه حضور پیدا کردند، آباد شد و جاده‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز فرهنگی آماده شد.

وی افزود: امروز وقتی نگاه می‌کنیم به کردستان ایران و کردستان عراق و ترکیه و سوریه را می‌بینیم که اصلا با هم قابل مقایسه نیست. این از زحمات افرادی مثل حاج حسین فیض است. این عزیزان به مردم نزدیک شدند، مردم‌داری، مردم‌یاری، پشتیبانی مردم و ارتباط با مردم را مدنظر قرار دادند و هدف‌گذاری کردند و صف مردم را از ضدانقلاب جدا کردند و البته این از منویات حضرت امام بود که مردم کرد با ضدانقلاب تفاوت دارد.

جمهوری‌اسلامی 20 هزار شهید در منطقه کردستان داد

استکی اظهار داشت: جمهوری‌اسلامی حدود 20 هزار شهید در آن منطقه داده است؛ چه از استان‌هایی مثل یزد و دیگر استان‌های کشور و چه از مردم بومی اهل تسنن خود آن منطقه. علیرغم اینکه راهبرد دشمن تفرقه بین شیعه و سنی بود و امروز هم است اما شیعه و سنی با هم وحدت کردند و ایستادند و کردستان را نجات دادند. همان کردستانی که دو مرتبه توسط ضدانقلاب و با پشتیبانی ابرقدرت‌ها اشغال شده بود. این از زحمات و از دلاوری‌ها و از ایستادگی و از جهاد و از مقاومت فرزندان این ملت از جمله حاج حسین فیض بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا(ع) با بیان اینکه بوکان شهرستانی است که کاملا اهل سنت در آنجا مستقر هستند، تأکید کرد: سردار فیض اولین فرمانده سپاه بوکان بود. ایشان در آنجا مستفر شد و فضایی که کاملا نظامی و امنیتی بود را به یک فضای صمیمی و دوستانه و مردمی تبدیل کرد و همه مردم را به کار گرفت.

استکی با تأکید بر اینکه حاج حسین فیض با سازماندهی مردم در آن منطقه توانست آنجا را آرام کند، اضافه کرد: با وجود آن که شهر بوکان آخرین شهری بود که آزاد شد و ضدانقلاب ادعا می‌کرد که امکان اینکه جمهوری اسلامی بتواند آنجا مستقر شود وجود ندارد، اما به گونه‌ای شد که مردم خودشان به سپاه مراجعه کردند و سلاح تحویل گرفتند و عضو بسیج شدند و مردم مسلمان کرد نهایت همکاری را انجام دادند.

وی با اشاره به حضور مردم کردستان در صحنه‌های مختلف مربوط به انقلاب تصریح کرد: ما انتخابات‌های مختلفی را داشته‌ایم، در برخی از انتخابات‌ها درصد حضور مردم کردستان حتی بیشتر از برخی از استان‌های دیگر بوده است. این‌ها حاصل ایستادگی و مدیریت  براردان عزیز ما و جوانان در آن زمان و تا کنون است.

استکی تأکید کرد: حضور آیت‌الله صدوقی و آیت‌الله خاتمی در کردستان حتی قبل از شروع جنگ تحمیلی زیاد بود و آن‌ها حضور پیدا می‌کردند و کمک می‌کردند. حضور این‌ها مایه دلگرمی بود و وقتی که مردم کرد هم می‌دیدند که این‌ها می‌آیند و از سراسر کشور حضور پیدا می‌کنند و امکانات مختلفی را برای آبادانی آنجا به آن منطقه می‌آورند آن‌ها باور کردند که جمهوری‌اسلامی فرقی بین شیعه و سنی نمی‌گذارد. همین چیزی که امروز هم وجود دارد و آن‌ها در همه حوزه‌ها مثل شیعیان از نعمات جمهوری‌اسلامی استفاده می‌کنند.

اگر ما فعالیت‌های موشکی‌مان را هم تعطیل کنیم دشمن راضی نمی‌شود

وی افزود: وقتی دشمن در کردستان موفق نشد و نتوانست اهداف تجزیه‌طلبانه خودش را عملی کند جنگ را شروع کرد. اینکه رهبر انقلاب می‌فرمایند که هسته‌ای بهانه است واقعا بهانه است؛ اگر ما فعالیت‌های موشکی‌مان را هم تعطیل کنیم آن‌ها راضی نمی‌شوند. چرا که آن‌ها اختلاف ماهوی با مبانی این انقلاب و نظام دارند و رهبری دینی را برنمی‌تابند. حاضر نیستند قبول کنند یک مجتهد و یک رهبر دینی یک کشوری را در یک منطقه آشوب‌زده در امنیت کامل در مسیر پیشرفت اداره می‌کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا(ع) با بیان اینکه دولت‌مان و مجلس‌مان و قوای مختلف نیروهای نظامی و انتظامی و مردم و سازمان‌های کشوری و لشگری همه در یک محور حول ولایت حرکت می‌کنند، ادامه داد: دشمنان حاضر نیستند چنین نظامی که علیه منافع آن‌هاست -که منافع آن‌ها سلطه‌گری است- را قبول کنند، لذا هر روز خصومت‌هایشان را به اشکال مختلف نشان می‌دهند. یک روز به برجام می‌آیند و یک روز از برجام می‌روند و روزی دیگر بهانه‌ای دیگر را می‌تراشند؛ اما آن بصیرت سیاسی و بینش اعتقادی مردم ماست که حول محور ولایت ایستاده‌اند و دشمن را همیشه از خواسته‌هایش پشیمان می‌کنند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha