شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کانون فرهنگی مساجد

حوزه/ واسخ، تعداد مراکز قرآنی فعال در کشور را ۲۴ هزار و ۵۰۰ عدد برشمرد و یادآور شد: ریأست کانون ها بر عهده امام جماعت است.

علیرضا واسخ، مسئول غرفه دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی مساجد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن، گفت: محور فعالیت های دبیرخانه در سه بخش فرهنگی، برنامه ریزی و رسانه ای است.

وی افزود: آموزش، توزیع و تفسیر قرآن و نهج البلاغه کار اصلی دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی مساجد است.

واسخ با بیان این که تاکنون 82 هزار مکان مقدس در کشور ثبت شد، عنوان داشت: طرح های قرآن دبیرخانه در 22 هزار مسجد اجرا می شود.

وی ادامه داد: یکی از طرح های قرآنی دبیرخانه، تفسیر و توضیح قرآن با زبان ساده برای عموم مردم است که توسط ائمه جماعت برگزار می شود.

مسئول غرفه دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی مساجد، از برگزاری دوره های مختلف در مساجد خبر داد و خاطرنشان کرد: تفسیر و توضیح نهج البلاغه از دیگر فعالیت های ما است.

وی تعداد مراکز قرآنی فعال در کشور را 24 هزار و 500 عدد برشمرد و یادآور شد: به طور میانگین در هر کانون 50 نفر مشغول به قرآن آموزی هستند. ریأست این کانون ها نیز بر عهده امام جماعت مسجد است. یعنی دبیرخانه از ظرفیت 24 هزار و 500 روحانی بهره می برد.

واسخ همچنین از راه اندازی سامانه سجا برای ایجاد ارتباط میان کانون های فرهنگی مساجد خبر داد و گفت: در سه ماه اخیر 18 هزار کانون در این سامانه ثبت نام کردند.

انتهای پیام/

313/43

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha