جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه روح و ارزش عرفانی لیالی قدر عجین شده در محبت به اهل بیت(ع) است، گفت: در شب قدر در می یابیم بخشی از فضیلت زیبای شب های قدر نهفته در تبعیت از ولایت و محبت به اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه لیالی قدر فرصتی مغتنم برای راز و نیاز و خلوت با خالق یکتا است، گفت: در لیالی قدر همه برکات و رحمت پروردگار فراهم است و انسان می تواند با درخواست از خداوند و قدم گذاشتن در مسیر عبادت و بندگی سعادت و نیکبختی معنوی را برای خود رقم زند .

وی با بیان اینکه روح و ارزش عرفانی لیالی قدر عجین شده در محبت به اهل بیت(ع) است، خاطر نشان کرد: در شب قدر در می یابیم بخشی از فضیلت زیبای شب های قدر نهفته در تبعیت از ولایت و محبت به اهل بیت(ع) است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه لیالی قدر فرصتی مغتنم برای خودسازی و تهذیب نفس است، بیان داشت: مومنان و روزه داران در این شب ها دل های خود را در چشمه جوشان رحمت بی انتهای الهی شست و شو دهند .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با بیان اینکه شب قدر فرصتی برای محاسبه و بررسی اعمال انسان به درگاه الهی است، خاطر نشان کرد: شب قدر شب سرنوشت انسان است و انسان می تواند با دعا و انس با قران سرنوشت یک سال خود را در مسیر نیکبختی و سعادت رقم زند .

وی با بیان اینکه شب قدر شب رحمت، برکت و مغفرت الهی است، گفت: هر لحظه لیالی قدر سرمایه ای عظیم برای انس با پروردگار، قرآن و اهل بیت(ع) است که باید از لحظات این شب ها در مسیر عبودیت و بندگی پروردگار بهره ببریم .

وی با اشاره به اینکه شب قدر فرصتی برای تهذیب نفس در طول سال است، افزود: بندگان باید با احیاء،عبادت ،ذکر و دعا در شب قدر به خودسازی،اصلاح درون و محاسبه نفس بپردازند .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان گفت: مومنان روزه دار باید با تمرین تهذیب نفس و تداوم آن در طول سال در راستای گسترش معنویت درونی در زندگی خود کوشا باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha