شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام علی(ع)

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره علوی به ویژه مفاهیم نهج البلاغه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الااسلام محمد محمد حسینی در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و در جمع اقشار مختلف مردم که در مسجد النبی(ص)، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع) گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره علوی به ویژه مفاهیم نهج البلاغه است.

استاد حوه علمیه قزوین افزود: اخلاق علوی باید در جامعه به ویژه بین جوانان گسترش یابد و امروز روحانیت و مبلغین باید در راستای ترویج فرهنگ علوی در جامعه، معارف نهج البلاغه را برای آحاد مردم به خصوص نسل جوان تبیین کنند.

وی اظهار کرد: همه شیعیان و پیروان امام علی(ع) باید از سیره علوی الگو بگیرند سیره ای که بسیاری از مسلمانان و افراد غیر مسلمان را شیفته خود ساخته است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: گر در جامعه سیره علوی و ویژگی های امیرالمومنین(ع) احیاء و نهادینه و شود، جامعه به سمت و سوی رشد و تعالی حرکت می کند. وقتی ما خود را پیرو و شیعه امام علی(ع) می دانیم نباید رفتار و کردار و منش ما از شخصیت والای امیر المومنین(ع) فاصله داشته باشد، بلکه باید همه ابعاد زندگی و زوایای آن رنگ و بوی علوی به خود گیرد.

وی افزود: امیرمؤمنان در دوران عمر با برکت خود همواره در راه حق گام برداشت و در دوران حکومت خود در جامعه اسلامی عدالت واقعی را تحقق بخشید و امروز وظیفه و رسالت ما این است که با الگوگیری از سیره علوی، راه حق را بشناسیم و معرفی نماییم.

حجت الاسلام محمد حسینی عنوان کرد: امام علی(ع) برای حفظ وحدت امت اسلامی بسیاری از مشقات و ناملایمات را در طول عمر شریف خود تحمل کردند، چرا که می دانست پیامبر عظیم الشان برای ایجاد وحدت میان جامعه و امت اسلامی چه تلاش هایی را به ثمر نشاند.

وی ادامه داد: باید آموزه های امام علی(ع) برای جهان اسلام بازگو شود تا مردم شخصیت والای امیر المومنین (ع) را به خوبی بشناسند.

استاد حوزه علمیه قزوین در پایان بر بهره گیری از این شب های با فضیلت تاکید و بیان کرد: این شبها، شب های فوق العاده ارزشمند و با برکتی است که مقدرات یک سال ما انسان ها در این شب ها رقم می خورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha