پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد گفت: انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) شکل گرفت و در طول دوران عمر ایشان هیچ‌کس، حتی منافقین و دشمنان داخلی و خارجی و نتوانستند از شخصیت امام راحل خرده بگیرند و از ایشان و از مقام معظم رهبری نقطه‌ضعفی پیدا کنند و آن را علیه نظام و انقلاب اسلامی مورد هدف قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی، نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در شهرستان مهریز، ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) و ارتحال امام(ره) با اشاره به زیبایی‌های مکتب تشیع و اینکه تشیع درواقع مکتب اسلام واقعی است، گفت: یکی از زیبایی‌های مکتب تشیع، پذیرفتن رهبری امامان معصوم است.

وی به حس زیبایی‌شناسی ایرانیان از دیرباز و توجه آنان به دین یکتاپرستی اشاره کرد و افزود: در تاریخ مدون سه‌هزارساله ایرانیان، نشانی از بت‌پرستی و دوگانه‌پرستی در بین مردم ایران مشاهده نشده و مردم ایران از دوران باستان به سمت یکتاپرستی و ادیان توحیدی گرایش داشته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی ادامه داد: در تمام ادوار تاریخ ایران، مردم این مرزوبوم استقلال خود را حفظ کرده و برخلاف بسیاری از ملت‌ها که مستعمره بودند این کشور توانست استقلال خود را حفظ کند و با ورود اسلام به ایران، به‌صورت جمعی و با کمترین مقاومت به دین مبین اسلام گرویدند و آن را به دیگر کشورها انتقال دادند. در بین ۵۷ کشور اسلامی جهان، تنها حکومتی که بر مبنای مکتب تشیع شکل‌گرفته ایران اسلامی است، زیرا گرایش به زیبایی‌ها در وجود ایرانیان از دیرباز ریشه دوانده است.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد، انقلاب اسلامی ایران را تداوم نهضت الهی انبیاء و ائمه اطهار علیهم‌السلام دانست و تأکید کرد: انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی (ره) که از سلاله پاک حضرت فاطمه الزهراء (س) بود شکل گرفت و در طول دوران عمر ایشان هیچ‌کس، حتی گروهک‌های منافقین و دشمنان داخلی و خارجی و ضدانقلاب‌ها نتوانستند از شخصیت امام راحل خرده بگیرند و  از ایشان و از مقام معظم رهبری نقطه‌ضعفی پیدا کنند و آن را علیه نظام و انقلاب اسلامی مورد هدف قرار دهند.

عضو شورای حوزه علمیه یزد اظهار داشت: از مصادیق حس زیبایی‌شناسی ملت ایران، پذیرش انقلاب اسلامی و ایجاد یک حکومت اسلامی بود. در دیگر ملت‌ها نیز انقلاب‌هایی صورت گرفت و جنگ‌هایی رخ داد اما در هیچ‌یک از این کشورها، مردم مانند ملت بزرگ ایران با تمام وجود از انقلاب دفاع نکردند.

وی تقویت حس زیبایی‌شناسی مردم نسبت به دین مبین اسلام ، مکتب تشیع و زیبایی‌های آن را یکی از راه‌های مؤثر در برابر فتنه دشمنان داخلی و خارجی دانست و گفت: مردم غیور ایران همواره پیرو رهبری‌های مقام معظم رهبری هستند و مادامی‌که این اصالت و گرایش به زیبایی‌های معنوی در بین ملت ایران تقویت شود، تلاش‌های دشمنان دین و این مرزوبوم بی‌ثمر خواهد بود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha